نسخه چاپی

عیادت جان كری از "سلطان قابوس" پیش از دیدار با ظریف

جان كری وزیر امور خارجه آمریكا امروز واشنگتن را به مقصد یك سفر منطقه ای به هند پیش از نشست روز چهارشنبه خود با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود ترك خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از بلومبرگ طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، کری روز شنبه عازم شهر مونیخ محل بستری بودن "قابوس بن سعید" سلطان عمان خواهد شد تا با سلطان بیمار 74 ساله دیدار و ملاقات کند.

ایالات متحده آمریکا از وضعیت بیماری سلطان قابوس نگران است و به دلیل نبود جانشین برای سلطان عمان ، موضوع بحران جانشینی پس از مرگ احتمالی او یکی از نگرانی های آمریکا است.

سلطان قابوس از جولای سال 2014 ( تیر ماه 1393) و به دلیل درمان بیماری عازم آلمان شده و در بیمارستانی در مونیخ بستری شده است. مقامات دولتی عمان بیماری سلطان قابوس را اعلام نکرده اند.

عمان به واسطه میانجیگری بین ایران و آمریکا ، نقش مهمی در زمینه چینی برای آغاز گفت و گوهای هسته ای بین ایران و آمریکا داشته است و این کشور از سال 2012 میزبان مذاکرات محرمانه هیات های ایرانی و آمریکایی به منظور آغاز فرایند دیپلماسی در حل و فصل مساله هسته ای ایران بوده است.

کری پس از دیدار امروز خود با سلطان قابوس قرار است راهی هند شود. او به شهر احمد آباد مرکز ایالت گجرات خواهد رفت تا در یک نشست اقتصادی و سرمایه گذاری که قرار است با سخنرانی نارندرا مودی نخست وزیر هند آغاز به کار کند، حضور یابد.

اوباما قرار است در اواخر ژانویه به منظور یگ دیدار رسمی عازم هند شود و یکی از اهداف سفر کری به هند مقدمه چینی به منظور سفر رییس جمهور آمریکا به این کشور است.

پس از دیدار با مقامات هندی کری به بلغارستان سفر کرد خواهد کرد و پس از اتمام برنامه هایش در این کشور قرار است به شهر ژنو سوییس برود تا روز چهارشنبه و یک روز پیش از رسیدن هیات های گروه 1+5 به این شهر برای مذاکره درباره برنامه هسته ای ایران ، با ظریف دیدار و گفت و گو کند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...