نسخه چاپی

نماینده مردم تهران در گفتگو با نما :

جلوی جریان خاص كنار دولت باید گرفته شود/حامیان فتنه گران هم شرایط تاسیس حزب را ندارند

عکس خبري -جلوي جريان خاص کنار دولت بايد گرفته شود/حاميان فتنه گران هم شرايط تاسيس حزب را ندارند

علی‌اصغر زارعی گفت : كسانی كه در فتنه 88 بنحوی حامی بودند و یا دخالت داشتند شرایط تاسیس حزب را ندارند.

به گزارش نما ، انحلال حزب مشارکت با حکم دستگاه قضایی در سال ۸۸، عملاً یکی از مهم‌ترین پایه‌های سیاست‌ورزی تجدیدنظرطلبان را در فضای رقابت‌های انتخاباتی نابود کرد. حزب مشارکت که عملاً با ظهور اصلاح‌طلبان در دهه ۷۰ پا به عرصه سیاسی کشور گذشت، در طول سال‌های گذشته بستر رفتارهایی بود که گاه تا سطح براندازی نظام نیز پیش رفت و فتنه سال ۸۸ و آشوب‌های پس از آن یکی از مهم‌ترین مصداق‌های عملکرد حزب مشارکت در کشور بود.
چنین عملکردی از سوی اشخاص و اعضای این حزب سبب شد در نهایت حکم انحلال حزب مشارکت از سوی دستگاه قضایی صادر شود، چه اینکه بسیاری از اعضای این حزب توسط دستگاه‌های امنیتی به دلیل نقش آنان در فتنه سال ۸۸ دستگیر شدند. با این حال پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و تغییرات روی داده در فضای سیاسی کشور سبب شد تا عملاً اصلاح‌طلبان و در رأس آن اعضای پراکنده برخی از احزاب منحله به فکر ورود دوباره به فضای سیاسی کشور افتاده و فاز بازسازی ساختارهای از هم پاشیده خود را آغاز کنند.
علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره تشکیل حزب جدید اصلاح طلبان که شاخه ای از حزب منحله مشارکت است گفت : فعالیتهای سیاسی در چارچوب قانون در کشور ما آزاد است ،ولی خود قانون هم مشخص می کند افرادی که درخواست ایجاد و راه اندازی حزب دارند باید سوابق و عملکرد گذشته آنها مورد بررسی قرار بگیرد ، اولا کسانی که اصلا نمی تواند اینگونه فعالیتها را داشته باشند وابستگان به رژیم گذشته و یا افرادی که دارای محکومیت هستند و همچنین افرادی که دارای عملکرد منفی و سو هستند حتی ممکن است به محکومیت هم منجر نشده باشد صلاحیت تاسیس حزب ندارند.
وی ادامه داد :ما در شرایط فعلی هم مطابق مطالبات اجتماعی که الان داریم کسانی که در فتنه 88 بنحوی حامی بودند و یا دخالت داشتند اینها هم عملا به این شرایط اضافه می شود این مسئله مسئولیت وزارت کشور را سنگین می کند و این بررسی ها بر اساس استعلام های است که باید از دستگاه های زیربط انجام شود و کمیسیون ماده 10 احزاب هم باید این شرایط را درنظر گیرد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد : شرایط سیاسی کشور ما امروز به نحوی است که دشمنان ما سعی می کنند افرادی که از موضع نسبتا ضعیفی برخوردار اند و تحت تاثیر تبلیغات خارجی قرار دارند و عملکرد بدی در گذشته دارند به نوعی اینها را تشویق ، و تحریک کنند تا در فضای سیاسی کشور فعال شوند تا آنهارا مورد حمایت رسانه ای خودشان قرار دهند و لذا دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور در این زمینه بایستی دقت عمل لازم را داشته باشند.
زارعی در خصوص فعالیت جریانی خاص درکنار دولت نیز افزود : این نوع فعالیت افراد هم کاری به جای نخواهد بود ولی ما متاسفانه شاهد هستیم که همین افراد بدون اینکه مجموعه حزبی هم داشته باشند امروز تحت پوشش مسئولین دولتی فعلی در جاهای مختلف حضور دارند و در تصمیمات دولت اثرگذارند و باید برای این معضل فکری کرد و وجلوی آنها گرفته شود.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه با عوض کردن تابلو یک حزب منحله نمی شود روند سیاسی آن حزب در کشور ادامه پیدا کند خاطرنشان کرد : این هم از شاهکارهای امروز فعالیتهای سیاسی است روزنامه ای بسته می شود همان افراد با همان ترکیب می آیند یک روزنامه جدید به راه می اندازند ، یا مسئولین زیربط که این مجوزها را صادر می کنند از اطلاعات لازم برخوردار نیستند ، و یا از هوش و درایت لازم بی بهره اند، با اسم که ماهیت ها تغییر نمی کند اگر کسی ماهیتا در میسر فعالیت سیاسی مغایر با ارزشهای انقلاب است اگر هزار با اسم و نشان خود را تغییر دهد یا چهره ظاهری خود را عوض کند ماهیت عملکردی او تغییر نمی کند لذا از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی در خواست می کنیم در این خصوص درایت لازم را بکار ببرند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...