نسخه چاپی

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

امام موسی صدر زنده است

خانواده امام موسی صدر از دولت انتقالی لیبی می خواهد كه همچون گذشته جدیت لازم برای تعیین سرنوشت امام موسی صدر را داشته باشد همانطور كه "مصطفی عبدالجلیل" رئیس شورای انتقالی لیبی از نخستین روزهای تشكیل این شورا متعهد شدند مسئله امام موسی صدر را پیگیری كنند.


مهندس مهدی فیروزان داماد امام موسی صدر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر ادعای پزشک سودانی مبنی بر کشف جسد امام موسی صدر را تکذیب کرد و به چرایی شایعه پراکنی در این رابطه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، "جمال یوسف" سرگروه یک تیم پزشکی بین المللی متشکل از پزشکان قانونی فعال در لیبی اخیرا در گفتگو با روزنامه نیمه رسمی "الرای العام" چاپ سودان مدعی شد که جسد امام موسی صدر در لیبی کشف شده است.

خبرنگار مهر برای پیگیری صحت و سقم این خبر گفتگویی را با مهندس مهدی فیروزان انجام داد که متن آن به شرح زیر است:

آقای فیروزان ادعای کشف جسد امام موسی صدر و اظهارات جمال یوسف را تایید می کنید؟

بنده از 3 منظر این خبر را شدیدا تکذیب می کنم اول اینکه در شرایطی که کمیته مشترکی در سطح عالی میان دولت لبنان و شورای انتقالی لیبی تشکیل شده است و در حال پیگیری سرنوشت امام موسی صدر است و در این رابطه تمامی مسائل را به طور جزئی بررسی می کند و اطلاعات و مدارک را جمع آوری می کند بنابراین ارائه چنین خبری از سوی کشوری دیگر به غیر از لبنان و لیبی اعتبار ندارد.

مسئله دوم اینکه از منظر اطلاعات موجود تمامی داده های اطلاعاتی که تاکنون جمع آوری شده دال بر زنده بودن امام موسی صدر بوده است به عبارتی بهتر دولت انتقالی لیبی تاکنون هر اطلاعاتی که منتشر کرده است مبنی بر زنده بودن امام موسی صدر بوده است.

نکته سوم اینکه اگر خبر منتشر شده در روزنامه الرای العام را از نظر علمی و عقلی کارشناسی و بررسی کنیم می بینیم که اصالت منبع خبر در آن وجود ندارد. وقتی این خبر را با مجموعه اخباری که طی 33 سال گذشته وجود داشته است مورد کارشناسی قرار دهیم و نیز تناقضی که در درون چنین خبری وجود دارد همگی نشان می دهد که این خبر بی پایه و اساس است.

علت انتشار اخبار کذب و شایعات اینچنینی پیرامون سرنوشت امام موسی صدر را در چه می دانید؟

به نظر من وقتی یکی از طرفین کمیته مشترک لبنان و لیبی برای تعیین سرنوشت امام موسی صدر سستی بکند و یا جدیت لازم برای پیگیری این مسئله را نداشته باشد خلا خبری ایجاد می شود که زمینه رابرای شایعه پراکنی فراهم می کند.

خانواده امام موسی صدر از دولت انتقالی لیبی می خواهد که همچون گذشته جدیت لازم برای تعیین سرنوشت امام موسی صدر را داشته باشد همانطور که "مصطفی عبدالجلیل" رئیس شورای انتقالی لیبی از نخستین روزهای تشکیل این شورا متعهد شدند مسئله امام موسی صدر را پیگیری کنند.

از نظر خانواده امام موسی صدر بهترین راه نجات امام موسی صدر چیست؟

فعالیت مشترک -تاکید می کنم مشترک و هماهنگ- بیشتر اطلاعاتی و عملیاتی کمیته مشترک لبنانی - لیبیایی در سرزمین پهناور لیبی بهترین راه یافتن محل زندان امام موسی صدر است.

۱۳۹۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...