نسخه چاپی

حضور مقامات 40 كشور در راهپیمایی پاریس

در حالی‌كه القاعده یمن، فرانسه را به حملات تروریستی بیشتر تهدید كرده، صدها هزار نفر از مردم پاریس، آماده برگزاری راهپیمایی عظیمی می‌شوند كه قرار است به یاد قربانیان حملات و گروگان‌گیری‌های اخیر این شهر برگزار شود.

به گزارش نما، رهبران و مقام‌های ارشد بیش از چهل کشور جهان در آستانه راهپیمایی برای گرامیداشت کشته‌شدگان حملات اخیر فرانسه به پاریس رفته‌اند.



پیش‌بینی شده در این راهپیمایی که بعد از ظهر امروز در مرکز پایتخت فرانسه و به یاد ۱۷ نفری که در حملات فرانسه کشته شدند برگزار می شود، بیش از یک میلیون نفر شرکت کنند.



به گزارش رادیو فردا، روزنامه‌های لوموند و لوفیگارو از آماده‌باش بی‌سابقه امنیتی در فرانسه و حضور هزاران مامور ویژه پلیس، ژاندارمری و ارتش فرانسه برای تامین امنیت راهپیمایی پاریس خبر داده‌اند.



حدود دو هزار مامور پلیس و ۱۳۵۰ سرباز برای تامین امنیت شرکت کنندگان در این راهپیمایی به سراسر پاریس اعزام می‌شوند.



قرار است رهبران کشورهای دیگر از جمله دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطینی در این راهپیمایی حضور پیدا کنند.



برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه گفته است که کشور در هفته‌های آینده در وضعیت آماده‌باش کامل خواهد بود.



کازنوو روز یکشنبه میربان نشستی با حضور همتایان اروپایی‌اش خواهد بود.



او همچنین از تدابیر امینتی شدید در هنگام برگزاری راهپیمایی خبر داد و گفت حتی بر روی بام ساختمان‌ها تک‌تیراندازهایی مستقر می‌شوند.



به گزارش بی بی سی، دیروز هم صدها هزار نفر در سراسر فرانسه در بزرگداشت قربانیان حملات مرگبار اخیر در سکوت راهپیمایی کردند.



بزرگ‌ترین تظاهرات در شهر تولوز روز شنبه در جنوب فرانسه با حضور حدود ۸۰ هزار نفر برگزار شد.



در بسیاری از مکان های عمومی نظیر میدان جمهوری (رپوبلیک) در شهر پاریس، شرکت کنندگان با قرار دادن قلم هایی یاد کاریکاتوریست هایی را که در جریان حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو کشته شدند گرامی داشتند.



گفته شده که در راهپیمایی امروز نمایندگانی از اتحادیه عرب و همچنین تعدادی از رهبران کشورهای مسلمان آفریقایی شرکت خواهند کرد.



روز چهارشنبه ( ۷ ژانویه) سعید و شریف کواشی با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو، ۱۲ نفر از جمله چند کاریکاتوریست این مجله را به ضرب گلوله کشتند.



روز پنجشنبه ( ۸ ژانویه ) هم به یک فروشگاه یهودی در پاریس حمله شد و چندین نفر گروگان گرفته شدند.



اما این گروگان‌گیری سرانجام با حمله نیروهای پلیس و کشته شدن گروگانگیر به پایان رسید.



عاملان این حملات که خود را وابسته به داعش معرفی کرده اند، طی روزهای چهارشنبه تا جمعه ۱۷ نفر را کشتند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...