نسخه چاپی

«بوق امتیاز» برای بداخلاقی انتخاباتی!

فضای تبلیغات انتخاباتی كاندیداهای ورود به مجلس نهم در كلانشهرها، شهرها و روستاها حسابی داغ است.

ناخودآگاه ياد بداخلاقي‌هاي انتخاباتي افتادم كه در همه دوره‌ها مرسوم است! انتخابات مجلس ششم بود. در يكي از استان‌هاي غربي كشور، يكي از كانديداها كه اتفاقاً رأي هم آورد و وارد مجلس شد، سبك خنده‌داري براي تبليغات داشت. او با پوشيدن لباس محلي و در حالي كه اسلحه در دست داشت، سوار بر اسب در محله‌هاي پايين شهر حاضر مي‌شد و با زبان محلي با مردم حرف مي‌زد.
البته زماني كه قرار بود به محله‌هاي مرفه نشين و بالاشهري برود، كت و شلوار مي‌پوشيد و لحن صحبت كردنش تغيير مي‌كرد! جالب اين بود براي يكي از محله‌هاي فقيرنشين، يك كاميون پر از كفش فرستاده بود. مردم صف كشيده بودند اما توزيع كنندگان به هر نفر، تنها يك لنگه كفش مي‌دادند و دادن لنگه دوم را به رأي آوردن آقاي كانديدا مشروط مي‌كردند!
يكي ديگر از كانديداها در همين استان، دوره كانديدا شدنش مصادف شده بود با پخش سريال «جنگجويان كوهستان». اين كانديدا سابقه درگيري‌هاي متعدد فيزيكي با مسئولان استان را در كارنامه‌اش داشت. به همين خاطر، هوادارانش اسم او را «لين جان»(قهرمان اين سريال) گذاشته بودند.
جالب تر اين است كه از بلندگوي ستاد تبليغاتي‌اش، آهنگ جنگجويان كوهستان پخش مي‌شد! از اين جور ماجراها در رقابت‌هاي انتخاباتي زياد مشاهده مي‌شود.
برخي بداخلاقي‌هاي انتخاباتي هم طي سال‌هاي گذشته مد شده است و چون در اين دوره هم قرار است تكرار شود و بعضي‌هايش در حال انجام است، با خودمان فكر كرديم شايد اين رفتارها امتياز دارد كه برخي كانديداها انجامش مي‌دهند! مثلاً:
۱- پاره كردن بنر و عكس رقباي انتخاباتي. . . . ۱۰۰ امتياز
۲- دادن وعده‌هاي صدمن يك غاز.... ۱۰۰ امتياز
۳- استفاده از امكانات دولتي، اداري و دانشگاه آزاد.... «بوق» امتياز!
۴- چسباندن پوستر و بنر روي پوسترهاي رقبا. . . . . ۹۰ امتياز
۵- راه‌اندازي سايت‌هاي خبري و تبليغاتي. . . . . ۱۰۰ امتياز
۶- زيرآب زدن و پرونده‌سازي براي رقيب. . . . . «بوق» امتياز!
توضيح: برخي از كانديداهاي انتخاباتي، چندماه مانده به انتخابات، سايت خبري راه مي‌اندازند كه هدفش، تبليغات براي آن كانديدا يا چند كانديداي محترم است. در موارد متعددي مشاهده شده است كه بعد از انتخابات هم حق‌الزحمه كساني كه اين سايت را براي آنها راه‌اندازي كرده‌اند، محترمانه نمي‌دهند!

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...