نسخه چاپی

واكنش جان كری به افزایش انتقادات از آمریكا درباره راهپیمایی پاریس

در حالی كه انتقادات نسبت به عدم حضور مقام های عالی رتبه آمریكا در تظاهرات گسترده پاریس به شدت رو به افزایش است، جان كری وزیر خارجه این كشور قصد دارد اواخر هفته جاری به پاریس سفر كند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از فاکس نیوز، بیش از ۴۰ رهبر جهان در تظاهرات روز گذشته پاریس که بیش از یک میلیون نفر در آن شرکت کرده بودند، حضور داشتند ولی از آمریکا تنها سفیر این کشور در پاریس در این مراسم شرکت کرد.

این مساله موجب افزایش انتقادات از دولت باراک اوباما شده است. جان کری ضمن کنایه آمیز دانستن انتقادات مطرح شده اعلام کرده است که اواخر هفته جاری به پاریس سفر خواهد کرد و با مقام های فرانسوی دیدار و گفتگو خواهد داشت.

در حالی که اریک هولدر دادستان کل آمریکا و یک مقام ارشد وزارت امنیت داخلی این کشور برای شرکت در نشست هایی در پاریس حضور داشتند، تنها "جین هارتلی" سفیر آمریکا در فرانسه در تظاهرات گسترده روز گذشته شرکت کرده بود.

سخنگوی سفارت آمریکا در پاریس نیز تاکید کرد که "اریک هولدر در تظاهرات روز گذشته شرکت نکرده است چون در آن زمان در دسترس نبوده است."

کری که به هند سفر کرده در کنفرانس خبری در شهر احمدآباد تاکید کرد که "من شخصا تمایل زیادی داشتم تا در تظاهرات پاریس حضور داشته باشم ولی به خاطر تعهداتی که برای حضور در اینجا داشتم و عمل به این تعهدات بسیار مهم بوده، نتوانستم در این تظاهرات حضور داشته باشم."

وی در خصوص انتقاداتی که از دولت اوباما به خاطر عدم فرستادن یک مقام بلندپایه برای شرکت در تظاهرات پاریس نیز گفت: من واقعا فکر می کنم که این انتقادات کنایه آمیز است چرا که ویکتوریا نولاند دستیار وزیر خارجه آنجا بوده و در تظاهرات شرکت کرده است. سفیر ما در فرانسه نیز آنجا بوده و تظاهرات کرده است.

یک مقام رسمی دولت آمریکا نیز گفت: هارتلی در تظاهرات پاریس شرکت کرده و اوباما همبستگی خود را با فرانسه نشان داده است.جان کری نیز افزود: مقام های آمریکایی از جمله خودش و اوباما، با مقام های فرانسوی بلافاصله پس از وقوع نخستین حمله تروریستی که روز چهارشنبه گذشته رخ داد، عمیقا تعامل داشته اند.

در حملات تروریستی هفته گذشته در فرانسه حداقل ۱۷ نفر کشته شدند. قربانیان اصلی این حوادث ۱۰ روزنامه نگار نشریه فکاهی چارلی ابدو بودند که پیش از این کاریکاتورهای توهین آمیزی را نسبت به پیامبر اکرم منتشر کرده است. سه مامور پلیس و چهار نفر در جریان گروگانگیری در یک فروشگاه در پاریس نیز از جمله کشته شدگان این حوادث هستند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...