نسخه چاپی

اعلام بیعت شیخ احمد الزین با رهبر انقلاب

رئیس مجمع علمای لبنان با اشاره به جایگاه ایران در كشورهای اسلامی گفت: راه‌ رهایی از مشكلات در پایتخت ایران و در دستان رهبر آن است، چرا كه تهران تصمیمات سیاسی خود را مستقل و بدون در نظر گرفتن منافع استكبار عملیاتی می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ شیخ احمد الزین عالم سنی لبنانی، رئیس مجمع علمای لبنان، از دوستان امام موسی صدر و از فارغ‌التحصیلان دانشگاه الازهر مصر با حضور در جمع اساتید و دانش‌پژوهان مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرّقوا» (آل عمران/۱۰۳) ابراز داشت: اگر امت اسلامی مطابق دستورات خداوند متعال در قرآن پیش می‌رفتند و به آن عمل می‌کردند، امروز شاهد اختلافات و اتفاقات حزن انگیز نبودیم.

* ۱/۵ میلیارد مسلمان چه جایگاهی در جهان دارند

وی افزود: زیرا تمسک به قرآن و حبل الله المتین باعث نجات مسلمانان می‌شود و کاش مسلمانان فقط اکتفا به خواندن و قرائت قرآن نمی‌کردند و التزام عملی به فرامین خداوند داشتند، چرا که قرآن همه را دعوت به وحدت می‌کند، نه جنگ و خشونت.

شیخ احمد الزین با اشاره به اینکه مطابق دستورات و احکام الهی مسلمانان باید در زمینه حکومت اسلامی گام‌های مثبت بردارند، خاطرنشان کرد: اکنون تعداد مسلمانان جهان ۵/۱ میلیارد نفر است، ولی در واقع چه وزن و جایگاهی برای مسلمانان در جهان وجود دارد.

وی ادامه داد: مسلمانان و کشورهای عربی در مورد حمله صهیونیست‌ها و هتک حرمت قبله اول آنان چه اقدام عملی انجام داده‌اند؟ هفتاد سال است که رژیم صهیونیستی هر اقدامی که خواسته انجام داده است، ولی مسلمانان و کشورهای عربی فقط حرف زده‌اند و در مقام عمل هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

* جهاد و اجرای احکام اسلام مطابق با قرآن راه‌حل نجات است

رئیس مجمع علمای لبنان بیان داشت: قدس شریف و مسجد الاقصی و حرمین شریفین (مکه و مدینه) چه وضعیتی دارند، ظلم آمریکا و صهیونیست‌ها کاملاً واضح است و دشمنان دارند آبروی اسلام را می‌برند، ولی مسلمانان کاری نمی‌کنند.

وی راه‌حل برون رفت از مشکلات جامعه اسلامی را دعوت به وحدت و مشورت و جهاد و اجرایی احکام اسلام و قرآن دانست و گفت : راه‌حل برون رفت از این مشکلات این است که مسلمانان هم در مقام سخن و همچنین عمل به وحدت کلمه و اتحاد دعوت کنند و به آن پایبند باشند، جهاد در راه خدا و اجرای احکام اسلام مطابق با قرآن، راه‌حل نجات است.

* اعلام بیعت شیخ احمد الزین با رهبر انقلاب

شیخ احمد الزین ابراز داشت: بنده رسماً به عنوان یک عالم سنی مذهب اعلام بیعت با امام خامنه‌ای می‌کنم که همان آرمان‌های امام خمینی(ره) را دنبال می‌کند و این اعلام بیعت نه از روی منفعت و نه از روی تعصب است، بلکه طبق دستور قرآن که دعوت به وحدت کرده اعلام می‌دارم، چرا که امام خمینی و امام خامنه‌ای در گفتار و عمل، سیاست وحدت و مبارزه با استکبار را سرلوحه کار خود داشته و دارند.

وی افزود: امام خمینی(ره) بر اساس دستورات قرآن حکومت اسلامی تأسیس کرد و با استکار به مبارزه برخواست، امام خمینی(ره) در همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به وحدت و مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی دعوت کرد و این طبق فرامین قرآن است که در مقابل ظلم بایستید و در سایه وحدت حرکت کنید.

* اکنون جمهوری اسلامی ایران سردمدار نهضت است

رئیس مجمع علمای لبنان با بیان اینکه امام(ره) و سید علی خامنه‌‌ای نه فقط در سخن بلکه در عمل ثابت کرده‌اند که از فرامین اسلام و قرآن تبعیت می‌کنند، اظهار داشت: بر خلاف برخی کشورهای عربی و اسلامی که در هر موضع‌گیری و تصمیمی که می‌خواهند بگیرند و یا انجام می‌دهند، باید گوش به فرمان آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند، اکنون جمهوری اسلامی ایران سردمدار این نهضت است، نگوییم شیعه یا حنفی یا شافعی یا مالکی یا زیدی فرقی ندارند، همه در دایره اسلام باید متحد شویم.

* نوع رهبری و جایگاه آن در فقه جعفری تعریف شده است

وی با اشاره به ضرورت وجود رهبری در جامعه اسلامی گفت: مشکل جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی رهبری هست و من فکر می‌کنم نوع رهبری و جایگاه آن در فقه جعفری خوب تعریف شده است و آن ولایت فقیه است، الان مسلمانان باید همه زیر سایه ولایت فقیه متحد شویم، اختلاف فتوا که ناشی از اجتهاد علمای مذاهب اسلامی است، نباید باعث اختلاف شود، همه باید زیر سایه رهبری و ولایت فقیه مشکلات مسلمانان را حل کنیم، چون رهبری ایران هر اقدامی که می‌کند، منتظر نیست، از جایی تصمیم بگیرند و او اجرا کند، حرف آخر را می‌گوید و بر اساس موازین شرعی و دستورات قرآن سخن می‌گوید و اقدام می‌کند.

* راه‌ رهایی مسلمانان از مشکلات در پایتخت ایران و در دستان رهبر آن است

شیخ احمد الزین با اشاره به جایگاه ایران در کشورهای اسلامی و رهبری مقتدر و حکیم آن، همه کشورها را دعوت به وحدت بر محوریت ایران کرد و گفت: راه‌ رهایی از این مشکلات در پایتخت ایران یعنی تهران و در دستان رهبر آن است، چرا که تهران تصمیمات سیاسی خود را مستقل و بدون در نظر گرفتن منافع استکبار عملیاتی می‌کند و این استقلال در اتخاذ تصمیمات سیاسی محوریت وحدت کشورهای اسلامی می‌تواند باشد.

* تشکیل حکومت امام مهدی(عج) با اتحاد و همدلی شکل می‌گیرد

وی در پایان با اشاره به لزوم رفع نزاع‌های داخلی در جهان اسلام ادامه داد: نزاع‌ها و اختلافات با مبانی قرآنی سازگاری ندارد، چون اسلام دین محبت و دوستی است، تشکیل جامعه اسلامی مقدمه و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است و بدون تشکیل جامعه اسلامی مطلوب که در آن به احکام اسلام و احکام قرآن عمل شود، ظهور حضرت مهدی محقق نمی‌شود، در واقع در جامعه اسلامی با اجرای احکام الهی است که زمینه‌سازی مناسبی برای ظهور امام مهدی(عج) فراهم خواهد شد و در نهایت تشکیل حکومت امام مهدی(عج) با اتحاد و هم‌دلی شکل می‌گیرد.

۱۳۹۳/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...