نسخه چاپی

عضو حزب موتلفه: اصلاحات دچار اختلافات عمیق و ریشه‌ای شده‌ است

عضو شورای مركزی حزب موتلفه با اشاره به تلاش مشاركتی‌ها برای اخذ مجوز با استفاده از مهره‌های سفید، گفت: ایجاد و تاسیس احزاب نوظهور اصلاحات نشان از اختلافات متعدد در درون اصلاحات دارد.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، حمیدرضا ترقی با اشاره به تاسیس و شکل‌گیری احزاب جدید اصلاح‌طلب اظهار کرد: اصولا ایجاد احزاب جدید در جریان‌های سیاسی بیانگر فقدان پایگاه اجتماعی آن جریان در همه طیف‌های تاثیرپذیر و در جریان اصلاحات تلقی می‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد عناصری که متاثر از احزاب منحله مشارکت و مجاهدین بودند جذب دیگر جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب نشدند و بلاتکلیف بوده و لذا تصمیم بر بازسازی حزب منحله مشارکت دارند.

عضو شورای مرکزی و رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه تصریح کرد: موضوع دیگر در مورد تاسیس احزاب نوظهور اصلاحات نظیر شاخه جوانان نشان دهنده این موضوع بوده که تفاوت‌های فکری میان نسل جدید اصلاحات با عناصر سنتی و قدیمی اصلاحات وجود دارد.

ترقی خاطرنشان کرد: در حقیقت تلاش اصلاحات برای ایجاد حزبی با عنوان شاخه جوانان نشان‌دهنده این مطلب بوده که جوانان اصلاحاتی نمی‌توانند در کنار عناصر قدیمی به اهداف سیاسی خود دست پیدا کرده و به جای مجادله با این عناصر مبادرت به تشکیل شاخه‌ای جدید خود کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در حقیقت نسل جدید اصلاحات نمی‌خواهند با حضور در کنار عناصر سنتی خود را در اشتباهات آنان سهیم کنند.

عضو شورای مرکزی و رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه گفت: در مجموع ایجاد و تاسیس احزاب نوظهور اصلاحات نشان از اختلافات متعدد در درون اصلاحات داشته و بیانگر اختلافات عمیق و ریشه‌ای در میان اصلاحات است.

ترقی ادامه داد: در حوزه صدور مجوز برای این احزاب به ویژه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی باید وزارت کشور به این مسئله توجه داشته باشد که اعضای حزب منحله مشارکت نمی‌توانند مجوزی برای ایجاد حزب بگیرد اما ترفند و داستان دیگری در پشت این مسئله قرار گرفته است.

وی یادآور شد: اعضای حزب منحله مشارکت در جریان اخذ مجوز حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به دنبال این هستند تا از مهره‌های سفید و بی‌سابقه استفاده کرده و پس از اخذ مجوز در سایه عناصر مشارکتی اهداف پشت پرده خود را پیش ببرند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...