نسخه چاپی

خطر كشیدن سیگار در خودرو برای همه سرنشینان

سم ناشی از دود سیگار در خودرو تعبیه شده و باقی می‌ماند و سرنشینان خودرو در مدت زمان بسیار كوتاهی سمی خطرناك را استنشاق می‌كنند و این سم به خصوص برای كودكان بسیار خطرناك است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محققان دانشگاه کالیفرنیا – سانفرانسیسکو آزمایشی در رابطه با سم خطرناک سیگار داخل خودرو و سرنشینان خودرو انجام دادند؛ در این مطالعه شرکت کنندگانی که هیچ کدام هیچوقت سیگار نکشیده بودند در آزمون شرکت داشتند؛ آنها در خودرو نشستند و در حالی که یکی از پنجره‌های خودرو کمی (10 سانتی‌متر) پایین بود، راننده در فضای خودرو یک ساعت سیگار کشید و خودرو مملو از دود شد.

محققان قبل و بعد از این آزمون، ادرار شرکت کنندگان را مورد آزمایش قرار دادند و گفتند فضای داخل خودرو که مملو از دود، بالاترین میزان سم را داشت. به گفته کارشناسان این مواد شیمیایی برای ایجاد سرطان، بیماری قلبی و بیماری‌های ریوی شناخته شده است و این سم آنقدر زیاد است که واقعاً باعث سرطان می‌شود.

محققان با اندازه گیری غلظت دود و ارتباط با سلامت بدن گفتند: مواد مضر و آلوده ناشی از دود سیگار که در خودرو تعبیه شده است و باقی در مدت زمان بسیار کوتاه به داخل بدن شخص غیرسیگاری وارد می‌شود.

محققان گفتند: مشخص است که افراد سیگاری باید به شدت از کشیدن سیگار به خصوص در کابین خودرو خودداری کنند زیرا اثرات آن در خودرو تعبیه شده و باقی می‌ماند و بر روی افراد غیر سیگاری بخصوص کودکان بسیار خطرناک و مضر است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...