نسخه چاپی

سپاه قولش را 70 روز زودتر عملی كرد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به تحقق زودهنگام وعده سپاه برای تأمین گاز كشور تأكید كرد: اگر سپاه برای آبادانی كشور گامی برمی‌دارد، مردم آن را به حساب دولت می‌گذارند.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی در بازدید از پروژه‌های مختلف این قرارگاه در منطقه پارس جنوبی (عسلویه) در جمع مدیران و متخصصان قرارگاه با اشاره به این مطلب که تجهیز، تأمین کالا، مهندسیِ ساخت و بهره‌برداری از این پروژه عظیم به دست جوانان انقلابی میهن اسلامی انجام شده است، خاطرنشان کرد: همان طور که در دوران دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم خط‌شکن بودند، امروز هم جوانان با همان خلق و خوی دوران دفاع مقدس با مجاهدت و تلاش، مراحل مختلف فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی با تأکید بر تبعیت محض رزمندگان عرصه اقتصادی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: افتخار می‌کنیم در سالی که به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، این پروژه‌های عظیم با تلاش و مجاهدت رزمندگان قرارگاه سازندگی به پایان رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه گفت: همه مسئولان بدانند اگر قرارگاه سازندگی یا سپاه در عرصه آبادانی و عمران کشور گامی بر می‌دارد، مردم آن را به حساب دولت و نظام جمهوری اسلامی می‌گذارند و در بعد بیرونی آن نیز به نام ایران اسلامی تمام می‌شود.

سردار عبداللهی با تقدیر از تلاش‌های جوانان و متخصصان دست‌اندرکار ساخت فازهای 15 و 16 پارس جنوبی گفت: مؤسسه بزرگ «سپانیر» مجموعه‌ای جوان و دارای تخصص است که منشأ خیرات و برکات زیادی در جامعه شده‌اند.

وی با تشریح توانمندی‌های نیروهای قرارگاه سازندگی به ویژه مجموعه سپانیر بیان داشت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که آمادگی صدور توان مهندسی و تکنولوژی به خارج از کشور را داریم و در هرکجا که مسئولان کشور صلاح بدانند، آماده اجرای پروژه و انتقال تجربه و تکنولوژی هستیم.

موفقیت در اجرای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به نام ملت ایران ثبت می‌شود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به وحدت، همدلی و معنویت حاکم بر محیط‌های کارگاهی این قرارگاه گفت: امروز همین وحدت و همدلی موفقیت‌های بزرگی را به ارمغان آورده و سبب ماندگاری ما نیز همین دعاها، راز و نیازها و نماز جماعت‌های خالصانه جوانان متخصص با محوریت و هدایت روحانیت در پروژه‌هاست.

سردار عبداللهی در نکوهش بخشی‌نگری در عرصه سازندگی اظهار داشت: آنچه امروز توسط رزمندگان عرصه سازندگی صورت می‌گیرد، مربوط به ملت بزرگ ایران است و یقیناً تاریخ افتخار بهره‌برداری از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را به نام ملت بزرگ ایران ثبت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرارگاه سازندگی در چند بخش اصلی برای خود رسالت و تکلیف قائل است که از جمله آن‌ها «تکمیل فازهای مختلف پارس جنوبی و تکمیل زیرساخت‌های ریلی» است که باعث جلوگیری از هدررفت میلیاردها دلار سرمایه کشور خواهد شد؛ علاوه بر این‌ها معتقدیم که باید به جای نفت از منابع معدنی خدادادی که در کشور کم هم نیست به طور شایسته استفاده کنیم، همچنین مصمم هستیم که برای ساماندهی منابع آبی خدادادی کشور تدبیر ویژه‌ای داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران افزود: مگر تحریم‌ها موضوع بی‌سابقه‌ای هستند؟ ما 36 سال است که در تحریم هستیم، اما تجربه مقاطع مختلف نشان می‌دهد هرچه فشار خارجی بیشتر باشد، کار و مجاهدت شیرینی بیشتری پیدا می‌کند؛ البته به شرطی که با همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس به جلو برویم.

سردار عبداللهی با تأکید بر اینکه چاشنی همه کارهای ما دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: کسانی که در جبهه اقتصادی فعالیت می‌کنند، اجر و مزدشان کمتر از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیست؛ چراکه امروز هم مردم و بسیجیان هستند که در نبرد اقتصادی به مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی رفته‌اند.

سپاه وعده‌ خود برای تأمین گاز کشور را 70 روز زودتر عملی کرد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، با بیان اینکه سرمایه اصلی یک سازمان امکانات و تجهیزات آن نیست، بلکه نیروی انسانی متعهد و متخصص آن است، خاطرنشان کرد: یک سال پیش در چنین ایامی محتاج واردات گاز از همسایه شمالی بودیم، اما افتخار می‌کنیم که امروز به همت همین جوانان متخصص و متعهد حتی 70 روز زودتر از وعده‌ای که به دولت داده بودیم، نه‌تنها نیاز کشور به گاز را رفع کرده‌ایم، بلکه چندین برابر آن نیاز را نیز به شبکه سراسری گاز کشور تزریق کرده‌ایم.

سردار عبداللهی در پایان با تأکید بر ضرورت حفظ عزت و اقتدار قرارگاه در اجرای مأموریت‌های مختلف، گفت: بسیاری از پروژه‌های صنعتی، عمرانی و نفتی که اکنون در اختیار قرارگاه سازندگی است در صورت تأمین حداقل اعتبار لازم می‌توانند در کم‌ترین زمان به بهره‌برداری برسند.

بنابر همین گزارش، در جریان این بازدید، رئیس مؤسسه سپانیر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و مدیران پروژه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به ارائه گزارش پرداختند.

سردار عبداللهی در جریان این سفر، ضمن بازدید از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، از سکوهای فاز 16 و سکوی حفاری با مدرن‌ترین دستگاه روز دنیا بازدید کرد. وی همچنین از مراحل ساخت پالایشگاه‌های فازهای مختلف پارس جنوبی و سایر پروژه‌ها نیز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی آن‌ها قرار گرفت.

۱۳۹۳/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...