نسخه چاپی

حذف‌ نمره‌ مردودی‌ از معدل‌ دانشجویان

دكتر عبدالرحیم نوه ابراهیم درباره آخرین تغییرات اعمال شده در آیین‌نامه آموزشی مقاطع تحصیلی كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری گفت: بیش از ۷۰ درصد آیین‌نامه های آموزشی مقاطع تحصیلی دانشگاهی بازنگری شده است و امیدوارم ظرف یكماه آینده آیین نامه های مذكور اصلاح و ابلاغ شود.

به گزارش نما ، وی در خصوص مهمترین موارد آموزشی که در بازنگری های صورت گرفته اصلاح و تغییر یافته است، به مهر گفت: هنوز بازنگری آیین نامه آموزشی به اتمام نرسیده است و برهمین اساس اطلاعاتی که ارایه می شود هنوز نهایی نشده و بیشتر در حد پیشنهاد است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم افزود: درحال حاضر اساتید دانشگاه‌ها و معاونان آموزش در جلسات کارشناسی حاضر شده و اشکالاتی که برای آنها در اجرا به وجود می آید را مطرح کرده و پیشنهاد اصلاح می دهند.

وی افزود: ولی یکی از موارد مهمی که مطرح شده، نمره ای است که دانشجو زیرحد نصاب کسب کرده و مشروط می شود، در آیین نامه فعلی و در گذشته این گونه عمل می شد که نمره مردودی در کارنامه درج شده و در معدل دانشجو حساب می شد و این مساله منجر به کاهش معدل و افت دانشجو می شد.

نوه ابراهیم افزود: اکنون برخی از دانشجویان، معاونان آموزشی پیشنهاد داده اند که نمره مردودی را به عنوان سابقه آموزشی دانشجو لحاظ شود ولی در معدل حساب نشود چون نهایتا دانشجو باید نمره قبولی از آن درس را کسب کرده و فارغ التحصیل شود، آیین نامه نیز این اجازه را به دانشجو می دهد که چند بار درس را انتخاب کرده و بعد از اینکه نمره لازم کسب کرد فارغ التحصیل شود .

وی یادآورشد: در نهایت بحث این است که نمره ردی در معدل حساب نشود و حتی برخی پیشنهاد داده اند که این نمره از کارنامه هم حذف شود چرا که این مساله تضاد ایجاد می کند و ممکن است باعث کاهش انگیره ها و افت تحصیلی شود.

۱۳۹۳/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...