نسخه چاپی

بیش از ۷۰۰ ترك به داعش پیوسته‌اند

وزیر خارجه تركیه اعلام كرد بیش از ۷۰۰ شهروند تركیه به تكفیری‌های «داعش» پیوسته‌اند. چاووش اغلو از بازگشت آنها به تركیه ابراز نگرانی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، در زمانیکه ترکیه به اتهام حمایت از داعش و تسهیل نفوذ عناصر تروریستی به سوریه سرزنش می‌شود، وزیر امور خارجه این کشور اذعان کرد که تاکنون صدها نفر از اتباع این کشور به داعش پیوسته‌اند.

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه (امروز) در یک کنفرانس خبری بعد از بازگشت به ترکیه از قبرس شمالی تصریح کرد که بیش از ۷۰۰ شهروند ترک به تکفیری‌های «داعش» پیوسته‌اندز او از بازگشت آنها به ترکیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روزنامه «تودی زمان» ترکیه، چاووش اغلو ادامه داد: این تعداد کمتر از تعداد شهروندان اروپایی است که به داعش پیوسته‌اند. نگرانی همه درباره این مبارزان خارجی این است که وقتی به کشورهایشان بازگردند، چه رخ خواهد داد؟ ما هم همین نگرانی را داریم.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که کشورش هدف بسیاری از حملات تروریستی سازمانهای تروریستی از جمله حزب انقلابی آزادی خلق (DHKP/C)، القاعده و حزب کارگران کردستان موسوم به «پ ک ک» بوده است.

چاووش‌ اغلو در این باره گفت: تمامی کشورها، هدف آشکار داعش هستند. ترکیه نیز هدف آشکار این گروه است.

وزیر خارجه ترکیه درباره گزارش هایی مربوط به «حیات بومدین» چهارمین مظنون حملات پاریس که گفته می‌شد روز ۸ ژانویه از ترکیه به سوریه رفته است، گفت، هیچ اطلاعاتی درباره این زن ندارد و فقط می‌داند که ظاهراً به شیوه غیرقانونی از ترکیه به سوریه رفته است.

وی ادامه داد، ترکیه قبل از آنکه پاریس درخواست کند، اطلاعاتی را که داشته، در اختیار فرانسه قرار داده است و گفت: هیچ اطلاعاتی درباره این زن وجود ندارد. نام وی در لیست تروریستی قرار ندارد. شما وقتی او کشور خودتان را ترک می‌کرد، اقدامی صورت ندادید اما الان می‌گویید که چرا ترکیه اجازه ورود به او داده است. آیا این غیرمنصفانه نیست؟

چاووش اغلو درباره انتقادات وارده به ترکیه درباره مبارزان خارجی گفت، ترکیه اقدامات لازم را صورت داده است اما حقیقت این است که مرز ترکیه و سوریه ۹۱۱ کیلومتر است و ادامه داد: ما یکهزار و ۱۶۵ نفر را تابحال اخراج کرده‌ایم و حکم اخراج ۷ هزار و ۲۵۰ نفر را صادر کرده‌ایم.

۱۳۹۳/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...