نسخه چاپی

توافق آتش بس در یكی از مناطق حمص

دولت سوریه با افراد مسلح در "حی الوعر" شهر حمص برای آتش بس 10 روزه با هدف تحقق آشتی ملی و خروج افراد مسلح به حومه شمال حمص به توافق رسیدند.

به گزارش نما به نقل از العالم، طرفین پس از 10 روز برای بررسی بندهای توافق و تعیین موعد خروج افراد مسلح از منطقه و رسیدگی به وضعیت اشخاصی که مایلند خود را به دولت سوریه تسلیم کنند، با یکدیگر جلسه خواهند داشت.

این توافق شامل اجازه افراد مسلح به دولت سوریه و سازمانهای بین المللی برای رساندن مواد غذایی برای شهروندان ساکن در این منطقه است.

ارتش سوریه محله را به طور کامل محاصره کرده اما به دلیل حضور گسترده شهروندان در شرق این محله هنوز عملیات نظامی علیه افراد مسلح را به مرحله اجرا در نیاورده است.

پیش بینی شده آتش بس در حی الوعر باعث آتش بس مشابه در منطقه "الدار الکبیره" در شمال غرب حمص و عزیمت افراد مسح به "الحوله" و بقیه مناطق حومه شمال حمص شود.

دیدبان حقوق بشر سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، هیاتی از سازمان ملل متحد مقادیری مواد غذایی و همچنین سایر کمک های مورد نیاز مردم را به این محله منتقل کرده است.

حی الوعر آخرین دژ تروریست های مسلح در این شهر 250 هزار نفری است که با محاصره شدید ارتش سوریه و کمبود غذا و دارو مواجه شده است.

منابع سوری نیز از عقب نشینی ناگهانی و کامل گروه تروریستی "داعش" از حوزه نفتی "التیم" درحومه "دیر الزور" واقع در شرق سوریه خبر می دهند.

همچنین "ابی هریره" مسئول مالی داعش که یک تروریست سعودی است به همراه چند تروریست دیگر داعش در جریان انفجار خودرو آنها در" البوکمال " واقع در استان دیر الزور به هلاکت رسیدند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...