نسخه چاپی

عملیات سیا در ایران چگونه لو رفت!

كاندولیزا رایس مشاور اسبق امنیت ملی كاخ سفید گفت: از لو رفتن و درز اطلاعات مربوط به عملیات مخفی آژانس مركزی اطلاعات آمریكا (سیا) برای خرابكاری در برنامه هسته‌ای ایران، جا خورده است.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید که به عنوان شاهد در جریان محاکمه یک مأمور سازمان سیا قرار دارد، گفت: لو رفتن عملیات سیا در ایران، وی را متحیر کرده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جفری استرلینگ» 47 ساله متهم است که اطلاعات طبقه‌بندی‌شده مربوط به عملیات خرابکاری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار یکی از خبرنگاران روزنامه نیویورک‌تایمز قرار داده است.

خانم رایس یکی از شاهدان اصلی این پرونده به شمار می‌آید.
بازپرس پرونده معتقد است که استرلینگ اطلاعات مربوط به عملیات سیا برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار «جیمز رایزن» قرار داده است.
وی این اطلاعات را در سال 2006 در کتابی تحت عنوان «دولت جنگ» منتشر کرد.
بررسی این پرونده ماه‌هاست به دلیل وضعیت قانونی نامشخص رایزن و اینکه آیا وی نیز باید مورد اتهام قرار گیرد یا نه، به تأخیر افتاده بود.
رایزن پیشتر به علت فشارهای وارد شده بر خود، از دولت «باراک اوباما» انتقاد کرده و رئیس‌جمهور آمریکا را بزرگترین دشمن رسانه‌ها خوانده بود.
به گفته رایزن، اطلاعات مربوط به خرابکاری سیا در ابتدا قرار بوده در نیویورک‌تایمز منتشر شود، اما از این اقدام جلوگیری شده است.
مهر ماه امسال «جیل آبرامسون» سردبیر اجرایی سابق روزنامه نیویورک‌تایمز طی مصابحه‌ای، از فشارهای دولت «جورج بوش» به وی برای جلوگیری از انتشار گزارشی در مورد عملیات مخفی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) علیه برنامه هسته‌ای ایران، پرده برداشت و گفت به درخواست «کاندولیزا رایس» مشاور وقت امنیت ملی آمریکا از انتشار این گزارش جلوگیری کرده است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...