نسخه چاپی

بحران مصرف‌گرایی از زمان هاشمی آغاز شد

كارگردان روزهای زندگی گفت: بحران مصرف‌گرایی و مصرف‌زدگی از زمان دولت هاشمی و با ورود آرم كوكاكولا و تبلیغ محصولات خارجی در كشور آغاز شد.

پرويز شيخ‌طادي در گفت‌وگو با «خبرگزاري دانشجو»، در خصوص تبليغ مصرف گرايي در رسانه ملي گفت: بحران مصرف‌گرايي و مصرف‌زدگي از زمان دولت هاشمي با ورود تبليغات شركت كوكاكولا و محصولات خارجي آغاز شد.

اين كارگردان سينما و تلويزيون افزود: تبليغ و تقليد مصرف از همان دوران تضمين‌كننده توليد شد؛ به گونه‌اي كه در كشورهاي اروپا، آمريكا، آسياي شرقي و آسياي دور هم آن را مشاهده نمي‌كنيم.

وي ادامه داد: مصرف كاذب براي ايجاد اشتغال و توليد نيازمند تبليغات بوده كه در نتيجه بر روي موجي قرار مي‌گيريم كه ما را با خود همراه مي‌كند.

شيخ‌طادي اضافه كرد: رسانه ملي به عنوان يك سيستم سرمايه‌داري غير غربي در جهت منافع اخلاقي و ملي كشور گام بر مي‌دارد كه نيازمند تبليغ و تحقيقات در زمينه مصرف است.

كارگردان فيلم «روزهاي زندگي» با بيان اينكه تلويزيون به تنهايي در زمينه تبليغ مصرف‌گرايي نقش گسترده‌اي ندارد، افزود: پيوند دو پايگاه علمي دانشگاه و حوزه‌هاي علميه ميان دانشجويان و طلاب باعث پيوستن دو منبع علمي براي مديريت شيوه مصرف‌گرايي در كشور خواهد شد.

وي يادآور شد: بسياري از دانشجويان و طلاب به دليل عدم استفاده از تفكر و حضور فعال آنها در عرصه‌هاي مختلف به ويژه عرصه فرهنگي، به كشورهاي ديگر سفر مي‌كنند كه بايد از علم آنها در جهت پيشرفت كشور اسلامي استفاده شود.

شيخ‌طادي درباره ويژگي‌هاي رسانه اسلامي گفت: فهم زندگي جامعه اسلامي در قرآن، احاديث و در روايات به خوبي آمده است و رسانه مي‌تواند با مراجعه به صحيفه امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري بايدها و نبايدها و افق‌هاي تعيين شده اسلام را كه در آن به خوبي اشاره شده است، استخراج كرده و به آن بپردازد.

اين كارگردان كشورمان درباره كم‌كاري صدا و سيما در سال توليد ملي بر موضوع تبليغ كالاهاي داخلي بيان داشت: ‌در اين زمينه سال توليد ملي كافي نبوده و اي كاش «دهه توليد ملي» نام‌گذاري مي‌شد؛ چرا كه اگر به خوبي بر روي اين موضوع فعاليت‌هاي مختلفي شكل بگيرد شايد طي دو سال آينده شاهد ساخت فيلم مطلوبي در زمينه تبليغ كالاهاي داخلي باشيم.

وي خاطرنشان كرد: موضوع توليد ملي به دليل انجام برنامه‌ريزي‌هاي گسترده، تعيين افق‌هاي بلندمدت، استراتژيك‌هاي راهبردي و ايجاد راهكارهاي مختلف پروسه مهمي است كه در درازمدت به نتيجه مي‌رسد و سينماي كشور در اين زمينه پركار ظاهر نشده است.

شيخ طادي در پايان يادآور شد: مدل ها و تكنيك هاي روز دنياي غرب بايد در افق هاي اسلامي كشور ايران قرار بگيرد.

۱۳۹۱/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...