نسخه چاپی

موریتانی هم از توهین به پیامبر خروشید

هزاران نفر عصر جمعه در نواكشوت، پایتخت موریتانی در اعتراض به انتشار كاریكاتور موهن پیامبر گرامی اسلام در هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو تظاهرات كردند و پرچم فرانسه را آتش زدند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، هزاران نفر عصر جمعه در نواکشوت، پایتخت موریتانی در اعتراض به انتشار کاریکاتور موهن پیامبر گرامی اسلام در هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو تظاهرات کردند و پرچم فرانسه را آتش زدند.

تظاهرکنندگان تلاش کردند به سوی سفارت فرانسه در مرکز شهر حرکت کنند اما پلیس از حرکت آنها مانع شد.

شاهدان اعلام کردند تظاهرکنندگان یک پرچم فرانسه را آتش زدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نواکشوت، تظاهرکنندگان شعارهای « من مسلمان هستم »، « ما برای دفاع از پیامبر به اینجا آمده ایم » و « من توهین به پیامبر را نمی پذیریم » سر دادند.

این تظاهرات با فراخوان مجمع علما و روحانیون برگزار شد که سال گذشته با هدف دفاع از پیامبر شکل گرفت.

برگزارکنندگان این تظاهرات، شمار معترضان را 30 هزار نفر اما رسانه ها و شاهدان چند هزار نفر اعلام کردند.

معترضان بعد از برگزاری نماز جمعه در مسجد مرکزی نواکشوت به سوی کاخ ریاست جمهوری راهپیمایی کردند و در آنجا محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور موریتانی برای آنها سخنرانی کرد.

عبدالعزیر گفت: « من مسلمان هستم و ما همه مسلمان هستیم. ما در موریتانی با تروریسم می جنگیم و هزینه سنگینی پرداخت کرده ایم .»

رئیس جمهور موریتانی افزود: « به همین علت ما آنچه که امروز روی می دهد و ماهیت آن دامن زدن به تروریسم است مانند کاریکاتورهای توهین آمیز به مذهب ما و همه ادیان توحیدی محکوم می کنیم .»

۱۳۹۳/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...