نسخه چاپی

بررسی قانون حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: نحوه اجرایی‌سازی وظایف دبیرخانه شورای عالی عتف در قانون حمایت از شركت‌های دانش بنیان در جلسه این هفته شورای عتف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره مصوبات صد و بیست و هفتمین کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه چند مسئله مطرح شد که یکی از آنها در خصوص تصمیم‌گیری درباره نحوه عضویت اشخاص حقیقی منتخب کمیسیون‌های تخصصی بود.

وی افزود: مقرر شد کمیسیون‌ها رزومه افرادی را که سه ماه پیش از طریق فراخوان ما معرفی شده بودند با استناد به آیین‌نامه‌هایی که باید تعدادی از آنها در رشته‌های سیاست‌گذاری و تعدادی معرفی شده از سوی انجمن‌های علمی و قطب‌های علمی باشند و نیز تعدادی هم افراد صاحب‌نظر در حوزه کمیسیون‌های تخصصی باشند‌، دوباره بررسی کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: سپس نتایج بررسی کمیسیون‌ها به کمیسیون هماهنگی منتقل و بعد در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف مورد رای گیری قرار می گیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: در این جلسه گزارشی از سوی دبیرخانه شورای عالی عتف تهیه شده بود که تاکید بر این دارد که دستگاه‌های اجرایی عضو باید همه همکاری کنند تا بتوانیم وظایف قانونی را به صورت یک مجتمع اجرایی کنیم.

احمدی گفت: در جلسه بعدی کمیسیون دائمی شورای عالی عتف نیز مکانیزم تفصیلی نحوه نظارت و مدیریت دبیرخانه شورای عالی عتف مطرح می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از دیگر موضوعات مطرح شده در این کمیسیون به تغییرات و اصلاحاتی که در آیین نامه اجرای قانون شرکت های دانش بنیان مطرح شده اشاره کرد و گفت: قانون اجرایی قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را شورای عالی عتف باید تایید کند و از طریق شورای عالی عتف به هیئت دولت ارجاع شود.

وی ادامه داد: یکی از این اصلاحات درخصوص کارگروه صدور و تشخیص مصادیق و صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیان بود.

احمدی گفت: طبق آیین‌نامه تنظیم شده این کارگروه اکنون در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کند اما با توافق میان وزارت علوم و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اصلاحاتی پیش بینی شده که این کارگروه زیرنظر دبیرخانه شورای عتف و شورای عالی عتف فعالیت کند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: یکسری تغییرات هم باز به تایید کارگروه مشترک میان وزارت علوم و معاونت و فناوری برای هماهنگ‌سازی فعالیت‌ها و جلوگیری از اختلاف نظر و موازی کاری میان وزارت علوم و معاون علمی و فناوری تهیه شده که به امضای وزیر علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده است.

احمدی از دیگر اصلاحات مطرح شده در صدو بیست و هفتمین جلسه کمیسیون دائمی عالی شورای عالی عتف که در آیین نامه قانون اجرایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان آمده است به تغییرات صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: این تغییرات از طریق هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح شده و در این جلسه نظر کلی بر این بود که این تغییرات باید به شورای عالی عتف ارجاع شود.

*برگزاری جلسه آینده شورای عتف با حضور اعضای کابینه

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در دفتر معاون اول رییس جمهور در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: این جلسه با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، دفاع، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

احمدی در ادامه گفت: همچنین معاون برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس بانک مرکزی، روسای فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکی، فرهنگستان هنر و فرهنگستان ادبیات و روسای دانشگاه‌ها از دیگر اعضای شرکت کننده در جلسه شورای عالی عتف هستند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...