نسخه چاپی

هشدار آمریكا در خصوص سفر به ایران

وزارت امور خارجه آمریكا به شهروندان خود در مورد سفر به ایران هشدار داد و به آنها توصیه كرد خطرات ناشی از سفر به این كشور را به دقت بررسی كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری "فری بیکن" نوشت : در این هشدار وزارت امور خارجه آمریکا ادعا شده است: بعضی در ایران رویکردی خصمانه در مورد ایالات متحده دارند . در نتیجه، شهروندان ایالات متحده ممکن است در زمان سفر به ایران یا اقامت در این کشور با آزار یا بازداشت روبرو شوند. شهروندان آمریکا در ایران باید اطمینان حاصل کنند اسناد و مدارک آنها در همه زمان ها به روز شده است و برای شرایط اضطراری، برنامه هایی داشته باشند.

همچنین به شهروندان ایالات متحده یادآوری شده که واشنگتن فاقد روابط دیپلماتیک با ایران است و توانایی اندکی برای نجات کسانی دارد که ممکن است در این کشور بازداشت شوند.

در ادامه این هشدار مسافرتی آمده است : دولت ایالات متحده روابط دیپلماتیک یا کنسولی با جمهوری اسلامی ایران ندارد بنابراین نمی تواند حفاظت یا خدمات معمول کنسولی به شهروندان ایالات متحده در ایران ارائه دهد. دولت سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران است. دامنه خدمات کنسولی که بخش حافظ منافع ایالات متحده در سفارت سوئیس ارائه می دهد محدود و ممکن است زمان بررسی به طور قابل توجهی نسبت به سفارتخانه ها یا کنسولگری های ایالات متحده طولانی تر شود.

در این هشدار خاطر نشان شده است : شهروندان با ملیت دوگانه ایرانی و آمریکایی نیز ممکن است هنگام خروج از ایران با مشکل روبرو شوند.

این هشدار در همان روزی صادر شده است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از تلاش های دولت خود برای دستیابی به توافق با ایران بر سر برنامه هسته ای تهران دفاع کرد.

۱۳۹۳/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...