نسخه چاپی

دلایل افزایش قیمت سكه در بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر رشد 57 دلاری نرخ هر اونس طلای جهانی در روز پنجشنبه هفته گذشته را از جمله دلایل رشد قیمت انواع سكه و یك میلیون تومانی شدن سكه تمام اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر رشد 57 دلاری نرخ هر اونس طلای جهانی در روز پنجشنبه هفته گذشته را از جمله دلایل رشد قیمت انواع سکه و یک میلیون تومانی شدن سکه تمام اعلام کرد.

محمد کشتی آرای با بیان اینکه قیمت طلای جهانی پنجشنبه گذشته به دلیل تصمیم گیری بانک مرکزی سوئیس برای کاهش نرخ بهره با رشد مواجه شد، گفت: براساس تصمیم گیری های جدید قرار شد فرانک سوییس از یورو جدا شود و این امر نیز بر بازار طلا تاثیر گذاشت.

او ، اعلام نرخ بیکاری منفی در آمریکا و کاهش ارزش دلار را از دیگر دلایل رشد جهانی طلا دانست و گفت: این عوامل سبب شد تا قیمت هر اونس طلا به بالاترین رقم خود در چهار ماهه گذشته برسد.

کشتی آرای تاکید کرد که نوسان قیمتی در بازارهای نفتی نیز در رشد قیمت جهانی طلا بی تاثیر نبوده و این امر نیز قیمت ها را در این بازار افزایش داده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان آنکه این امکان وجود دارد که قیمت ها در طول معاملات امروز تغییر کند، گفت: هنوز معاملات در بازار طلا آغاز نشده است.

به گفته وی، نرخ سکه تمام طرح قدیم و جدید یک میلیون تومان، نیم سکه 500 هزار تومان، ربع سکه 269هزار تومان، سکه یک گرمی 172 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیارنیز 103 هزار تومان است.

یادآورمی شود نرخ هر اونس طلای جهانی هم اکنون 1281.3 دلار است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...