نسخه چاپی

افزایش یونانی بهای طلا + جدول قیمت ها

نتخابات یونان تقریبا بلافاصله تاثیر خود را بر بازارهای نفت و فلزات برجا گذاشته است هرچند مشاهده بهای فلزات پایه نشان از كاهش قیمت دارد، اما بازار بهای فلزات گرانبها و نفت با افزایش قیمت مواجه بودند. به طوری كه بهای هر اونس در ساعاتی به بیش از 1630 دلار هم رسید. بازار طلا و ارز تهران نیز با افزایش قیمتی كه طی روزهای گذشته داشته، امروز نیز شاهد افزایشی محسوس در قیمت ها بوده است.

انتخابات یونان تقریبا بلافاصله تاثیر خود را بر بازارهای نفت و فلزات برجا گذاشته است هرچند مشاهده بهای فلزات پایه نشان از کاهش قیمت دارد، اما بازار بهای فلزات گرانبها و نفت با افزایش قیمت مواجه بودند. به طوری که بهای هر اونس طلا در ساعاتی به بیش از 1630 دلار هم رسید. بازار طلا و ارز تهران نیز با افزایش قیمتی که طی روزهای گذشته داشته، امروز نیز شاهد افزایشی محسوس در قیمت ها بوده است.

انتخابات یونان بلافاصله تاثیر خود را بر بازار فلزات پایه نشان داد و این قیمتها در این بازار که تا روزهای قبل از بار روانی ناشی از ابهام انتخابات شاهد افزایش قیمت ها بود در واکنشی به نتایج این انتخابات اکنون شاهد بازگشت قیمتها به روز جمعه و حتی به میزانی پایین تر از آن است. اکنون تمرکز ها بر روی نشست گروه بیست و نتایج حاصل از آن است.

بازار فلزات گرانبها نیز پس از یک شب پر تنش، پس از مشخص شدن آراء و نتایج انتخابات، تقریبا با فروکش هیجان و نوسانات آنی مواجه شد. اما به دلیل آنکه بازار با این واقعیت روبرو شد که هنوز ضعف یورو و مشکلات ناشی از بحران در اروپا به جای خود پابرجا است، بازار نیز تمایلی در جهت پایین آمدن قیمتها از خود نشان داد و این باعث شد در ساعاتی بهای طلا با بیش از 10 دلار سقوط به مرز 1615 دلار در هر اونس برسد. اما در مجموع بهای طلا نسبت به هفته گذشته شاهد رشدی معادل بیش از ده دلار بوده است.

بازار نفت که در روز جمعه تا یکشنیه شاهد یک سکون با ثبات بود، امروز و بلافاصله بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات یونان افزایش محسوسی در قیمت ها را شاهد بود. نفت برنت و وست تکزاس هرکدام با بیش از یک درصد افزایش روبرو بودند و از سویی بهبود شاخص ها در بازار های مالی آسیا و اروپا موجب شد که نفت برنت و وست تکراس برای تحویل در ماه جولای با نزدیک 2 درصد افزایش روبرو شوند.

همچنین بازار ارز و طلا در تهران که از چند روز پیش نوسانات افزایشی خود را پیش از مذاکرات ایران و 5+1 شروع کرده بود، امروز متاثر از افزایش قیمت های جهانی همچنان سطح قیمت های روزههای شنبه و یکشنبه رابهبود بخشید. البته بازار امروز تعطیل بوده ولی رصد قیمت ها در بازار حاکی از آن است که افزایش قیمت ها در بازار ارز و طلا همچنان پا برجا است. جالب آنکه با مشخص شدن نتایج انتخابات در یونان نوسانات افزایشی و آنی بهای جهانی طلا فروکاست اما در تهران این امر تحت تاثیر مذاکرات قرار گرفت و تداوم افزایش قیمت طلا و ارز در بازار همچنان ادامه دارد.

1111.jpg

2222.jpg

3333.jpg

۱۳۹۱/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...