نسخه چاپی

معاون نصرالله: مقاومت را از ولی‌فقیه آموختیم

معاون دبیر كل حزب‌الله لبنان با اعلام اینكه حزب‌الله مقاومت را از رهبریت دینی و ولایت فقیه آموخته است، تصریح كرد كه طرح تكفیری نشان داد كه الگوی مقاومت تنها راه صحیح است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم آغاز سلسله دروس فرهنگی در مجتمع امام حسن مجتبی در ضاحیه جنوبی بیروت، که «محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در آن حضور یافت، ولی فقیه و ایمان به آن را بخشی از ایمان و اعتقاد اسلامی برشمرد.

بنا بر گزارش شبکه خبری المنار، شیخ نعیم قاسم در این مراسم گفت: حزب‌الله به دلیل ایمان به رهبریتی که وجود آن برای طی طریق اسلام لازم است، به ولی‌فقیه ایمان آورد و این بخشی از ایمان اسلامی ماست. ما در جایگاهی نیستیم که موضعی سیاسی مرتبط با ایران یا ولی (فقیه) یا اهداف دیگر در دنیا را اتخاذ کنیم. ما در موقعیتی هستیم که می‌خواهیم از طریق آن، ایمان و التزام خود به احکام شرعی را بیان کنیم و امکانی برای تحقق این هدف نیست جز با پیروی از شیوه نوین ولی‌فقیه».

مقاومت را از رهبریت و ولایت فقیه آموختیم

شیخ قاسم افزود: ما از رهبری (ولایت فقیه) آموختیم که در برابر اشغالگری ایستادگی کنیم. مقاومت و پایداری در برابر اسرائیل نتیجه دیدگاه‌ دوجانبه دینی سیاسی است. ما اکنون از پیروزی‌های این مقاومت سرشار می‌شویم و بهره‌برداری می‌کنیم. مقاومتی که توانمندی‌اش در تغییر معادلات به سود استقلال ملت‌های منطقه و انتخاب آنچه برای امت و نسل‌های بعدی می‌خواهند را ثابت کرد.

وی تسامح و رویکرد باز حزب الله در برقراری ارتباط با گروه‌های دیگر را که با وی اختلاف فکری دارند، یکی از نتایج تربیت ولایت (فقیه) خواند و افزود: یکی دیگر از نتایج ایمان به ولایت فقیه، همان تصویر درخشانی است که مجاهدان از نظر اخلاقی، عمل، جانفشانی و رفتار با مردم ارائه کردند.

طرح تکفیری نشان داد، الگوی مقاومت تنها راه درست است

وی با بیان اینکه از رهبری ولایت فقیه آموختیم که اسلام دین رحمت، حکمت، توازن و هشدار است، تاکید کرد که اسلام هیچ گاه با انحرافاتی که برخی‌ها به اسم اسلام مرتکب می‌شوند، موافق نبوده است.
معاون دبیر کل حزب الله افزود: جهانیان نمونه دیگری که ادعای اسلام دارد را مشاهده کردند؛ الگوی تکفیری‌هایی که هیچ کسی از جنایت‌های آنان در امان نیست. نه رحمت و حکمتی در قلب‌های آنان یافت می‌شود و نه از اخلاق و انسانیت بهره‌ای برده‌اند. این تکفیر دلیلی بر اسلام نیست و حتی ناشی از فهم رسالت اسلام نیست بویژه اینکه این رویکرد در مقابل درخشش طرح و الگوی اسلامی رسوا شد. این الگوی اسلامی در حزب الله و مقاومت تجلی پیدا کرده است.

سفیر ایران: ایران، هسته‌ای است و این مرهون مقاومت ملت ایران است

همچنین در این مراسم، «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان طی سخنانی در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران با انقلاب مبارک خود توانست به پیشرفت‌های شگفت انگیزی در دو عرصه علمی و تکنولوژی دست یافت.

فتحعلی پیشرفت‌های تهران را مرهون پافشاری ملت ایران بر استقلال و چنگ زدن به نظام ولی فقیه خواند و افزود: ایران امروزه به کشوری هسته‌ای تبدیل شده که هواپیما و کشتی‌های مورد نیاز خودش را تولید می‌کند و اکثر سلاح‌هایش با مهارت و امکانات ایرانی ساخته می‌شوند.

وی افزود: اکثر دستگاه‌های برقی، خودروها، قطارها و واگن‌های مترو و هر آنچه در ایران یافت می‌شود، بر روی آن عبارت «ساخت ایران» درج شده است. پیشرفت‌های پزشکی، داروسازی، سلول‌های بنیادی، نانو و شیمی و برخی دیگر از رشته‌های پژوهشی ژنتیک که جای خود دارند.

فتحعلی تاکید کرد که پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به فضا رسیده و از سال 2009 ارسال ماهواره به فضا را آغاز کرده است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...