نسخه چاپی

دلیل افزایش قیمت طلا و سكه در بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینكه افزایش قیمت طلا و سكه در داخل كشور ناشی از رشد قیمت جهانی این فلز گرانبها بوده، گفت: از آنجا كه نرخ ارز از ثبات نسبی برخوردار است بنابراین پیش بینی می شود التهابی در بازار طلا و سكه به وجود نیاید.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه در داخل کشور ناشی از رشد قیمت جهانی این فلز گرانبها بوده، گفت: از آنجا که نرخ ارز از ثبات نسبی برخوردار است بنابراین پیش بینی می شود التهابی در بازار طلا و سکه به وجود نیاید.

محمد کشتی آرای، در رابطه با دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی، افزود: افزایش قیمت طلا و سکه در داخل کشور متاثر از رشد قیمت جهانی طلا است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: کاهش نرخ بهره بانک مرکزی سوئیس و همچنین منفی شدن نرخ بیکاری در آمریکا که تضعیف نسبی قیمت دلار را در پی داشته از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در رشد قیمت جهانی طلا بوده است.

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت هر انس طلا به محدود 1280 دلار رسیده و این رشد بیش از 50 دلاری در هر انس به افزایش قیمت طلا و سکه در کشور منتهی شده است.

وی با بیان آنکه در قیمت کنونی سکه طلا، حبابی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در بازار طلا و سکه التهاب و نگرانی خاصی احساس نمی شود و رشد قیمت طلا در مقطع فعلی متاثر از نرخ جهانی این فلز است البته معمولا بطور طبییعی در زمان افزایش قیمت جهانی طلا مردم بیشتر اقدام به خرید می کنند.

این کارشناس بازار طلا و سکه افزود: به دلیل تعطیل بودن بازارهای جهانی تا دوشنبه هفته جاری قیمت طلا و سکه در همین محدوده قیمتی در نوسان خواهد بود.

کشتی آرای یادآور شد: باید توجه داشت در حال حاضر نرخ ارز در بازار داخلی علیرغم بالا رفتن قیمت طلا، تغییر خاصی نکرده بنابراین مردم نگران نباشند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...