نسخه چاپی

كشف تهاجم و مقابله با هواپیماهای دشمن با سامانه‌ ی مختلف پدافند هوایی

عکس خبري -کشف تهاجم و مقابله با هواپيماهاي دشمن با سامانه‌ ي مختلف پدافند هوايي

صبح امروز آماده‌سازی و حصول اطمینان از عملیاتی بودن سامانه‌های راداری اخطار اولیه، سامانه‌های شنود و موشكی پدافند هوایی به منظور حفظ و برقراری تمام خطوط ارتباطی چند لایه مورد نیاز در رزمایش ثارالله با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر در این مرحله از رزمایش دشمن در یک صحنه رزم واقعی با قصد نفوذ به مناطق حیاتی و حساس با چند فروند هواپیمای شکاری و بمب‌افکن، تهاجم هوایی غافلگیرانه و گسترده‌ای را به سوی منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش به راه انداخت در مهم‌ترین اقدام این مرحله یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حفظ هوشیاری کامل و عملکرد مناسب سامانه‌های راداری مختلف تحت فرماندهی و کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، ارتش، هواپیماهای دشمن را مورد کشف و شناسایی قرار داده و توسط سامانه‌های پدافند هوایی و هواپیماهای طرح پدافندی (اسکرامبل و CAP) به رهگیری و درگیری با هواپیماهای دشمن پرداختند.

در ادامه هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن دشمن که در نفوذ به منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش ناکام مانده بودند با اجرای عملیات جنگ الکترونیک بر روی سامانه‌های مختلف پدافندی سعی در ایجاد اختلال در عملکرد آنها داشتند که با تدبیر به موقع کارکنان عملیاتی و فنی یگان‌های پدافندی با ضد جنگ الکترونیک مواجه شده و صحنه رزم را ترک کردند.

همچنین در این مرحله از رزمایش نحوه عملکرد کارکنان جوان در اجرای مأموریت‌های کشف، شناسایی و رهگیری، هواپیماهای دشمن توسط سامانه‌های مختلف پدافند هوایی مورد ارزیابی کارشناسان نظامی رزمایش قرار گرفت.

حصول اطمینان از برقراری قرارگاه بدون انتشار و اجرای طرح‌های ارتباطی امن بین یگان‌های مختلف پدافندی و نیز ارتباط آنها با شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور از جمله مهمترین محورهای مرحله دوم رزمایش ثارالله در نوبت صبح بود.

لازم به ذکر است رزمایش ثارالله از عصر امروز با رزم یا امام حسین در گستره‌ای به وسعت 190 هزار کیلومتر مربع در جنوب کشور به مرکزیت منطقه پدافند هوایی بوشهر آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...