نسخه چاپی

نكونام 150 تایی می شود

كاپیتان تیم ملی ایران سوژه گزارش خبرگزاری رویترز شده است. این خبرگزاری در گزارشی به قلم جولین لیندن درباره جواد نكونام نوشته: نكونام یكی از پیرترین بازیكنان حاضر در جام ملتهاست اما این هافبك 34 ساله یچ نشانی از یك بازیكن كند و پا به سن گذاشته در چهارمین دوره حضورش در جام ملتها ندارد.

به گزارش نما، او می تواند در استرالیا تعداد بازیهای ملی اش را به عدد 150 برساند و جزمعدود بازیکنانی شود که صاحب چنین رکورد ویژه ای شده است.

او اگر به این رکورد برسد از علی دایی که 149 بازی ملی انجام داده عبور خواهد کرد. البته تعداد گلهای ملی علی دایی رکوردی است که به راحتی نمی توان به آن رسید. او 109 گل در بازیهای ملی به ثمر رسانده اما نکونام تنها 37 گل به ثمر رسانده است.

هر دو بازیکن بیش از یک دهه برای تیم ملی بازی کرده اند.

رویترز در ادامه گزارشش به این نکته اشاره کرده که ایران از 39 سال به فینال جام ملتها نرسیده است.

نکونام در بیشتر موفقیت ایران طی سالهای اخیر نقش تاثیرگذاری داشته و نه تنها کاپیتان تیم ملی محسوب می شود بلکه بازیساز تیم ملی و استاد ضربات ایستگاهی هم هست.

آخرین گل ملی نکونام مربوط به سال 2013 می شود اما نمی توان از نقش مهم او در تیم ملی به سادگی گذشت و وقتی بازیکنان جوان تیم ملی، سراغ بازی احساسی می روند این نکونام است که با خونسریدی به بازی اش ادامه می دهد.

او می گوید:" تجربه نقش مهمی در بازی دارد. قطعا داشتن تجربه به تیم شما کمک می کند اما اینطور نیست که تنها با اتکا به تجربه بتوانی برنده یک بازی شوی.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...