نسخه چاپی

دیدار السیسی با ولیعهد ابوظبی

عکس خبري -ديدار السيسي با وليعهد ابوظبي

رئیس جمهور مصر امروز یكشنبه در سفری رسمی وارد امارات عربی متحده شده و مورد استقبال ولیعهد ابو ظبی قرار گرفت.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر نوشت: «عبد الفتاح السیسی» ظهر امروز یکشنبه وارد امارات شد و مورد استقبال شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابو ظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح قرار گرفت.
السیسی همچنین با شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نایب رئیس امارات، نخست وزیر و حاکم دبی در قصر المشرف دیدار کرد.
السیسی صبح امروز همچنین با تعدادی از بازرگانان اماراتی و مالکین شرکت های بزرگ در هتل قصر الامارات در ابوظبی دیدار کرد.
وی در این دیدار بر بهبود فضای سرمایه گذاری در مصر تاکید کرد و گفت که اوضاع امنیتی در حال بهبود است و از سرمایه گذاران می خواهم که در مرحله آینده در مصر سرمایه گذاری نمایند.

کشته شدن 2 تن از رهبران انصار بیت المقدس در سینا

یک منبع امنیتی مصر اعلام کرد که 2 تن از رهبران گروه انصار بیت المقدس در جریان عملیات های ارتش مصر کشته شده و سه نفر دیگر نیز در یکی از روستاهای جنوب رفح بازداشت شدند.
این منبع افزود که درگیری هایی بین نیروهای ارتش و تکفیری ها در منطقه مذکور به وقوع پیوست که منجر به قتل دو تن از رهبران انصار بیت المقدس شد.
به گفته این منبع، نیروهای ارتش مصر همچنین 16 خانه و 9 دستگاه موتور سیکلت و 4 خودروی متعلق به گروه انصار بیت المقدس را منهدم کردند.

العربی: انتقادات پارلمان اروپا از مصر نامفهوم است

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب امروز یکشنبه پیش از عزیمت به بروکسل گفت: در این سفر با وزرای خارجه اروپا و روسای اتحادیه اروپا دیدار و درباره موضوعات مختلف جهان عرب به خصوص انتقادات اروپا از مصر گفت وگو خواهم کرد زیرا این انتقادات نامفهوم است و عکس آنچه که اروپا برای آن تلاش می کند، نشان می دهد؛ اگر اروپا به برگزاری انتخابات اهتمام دارد پس باید به عنوان ناظر در این انتخابات مشارکت کند و پس از آن رأی و نظر خود درباره روند انتخابات را اعلام نماید.
وی افزود که با مسئولان اروپا درباره مسئله فلسطین و مراجعه مجدد به شورای امنیت به منظور صدور قطعنامه ای در خصوص تعیین سقف زمانی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و نیز اوضاع عراق، لیبی، یمن و سوریه بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

تائید حکم حبس 36 دانشجوی الازهر به مدت یکسال

دادگاه فرجام مصر با حبس 36 دانشجوی دانشگاه الازهر به اتهام یورش به مقر دانشگاه، ایجاد اغتشاش، خشونت و برگزاری تظاهرات بدون مجوز موافقت کرد.
فوریه گذشته دادگاه کیفری شهر نصر با برگزاری جلسه ای در دادگاه شمال قاهره، 36 نفر از دانشجویان جماعت اخوان المسلمین را به اتهام ایجاد اغتشاش در دانشگاه در تاریخ 30 اکتبر گذشته به یکسال حبس محکوم کرده بود.
دادستانی به این متهمان اتهاماتی از قبیل اغتشاش، وارد آوردن خسارت به مایملک عمومی، در اختیار داشتن سلاح سرد، ایجاد رعب و وحشت در میان عموم و عضویت در یک گروه تروریستی با هدف بر هم زدن صلح و امنیت عمومی را وارد کرده است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...