نسخه چاپی

"خبر مرگش" وطن امروز را دادگاهی كرد

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز خود به روزنامه وطن امروز تذكر مجدد داد و پرونده این نشریه را به دادگاه مطبوعات معرفی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، هیات نظارت بر مطبوعات در این جلسه پرونده روزنامه «وطن امروز» را مطرح کرد و مقرر شد به این نشریه بابت اصرار به تخلف و نقض مجدد مصوبات شورای عالی امنیت ملی تذکر داده و مراتب به دادگاه اعلام شود.

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه هفته گذشته خود نیز به روزنامه وطن امروز بابت توهین به رئیس جمهوری از طریق درج کاریکاتور (مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات) تذکر داده بود.

بر اساس ماده 6 قانون مطبوعات، نشریات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که در این فصل مشخص می شوند آزادند.

طبق بند 8 این ماده افترا به مقامات، نهادها، ارگانها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد، جرم محسوب می شود.

همچنین اعضای هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه هفته گذشته خود به روزنامه وطن امروز بابت تیتر "خبر مرگش!" تذکر داده بود. همچنین مقرر شده بود که پرونده این روزنامه به دادگاه ارجاع شود.

۱۳۹۳/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...