نسخه چاپی

خطر انقراض برای عقاب شاهی

عکس خبري -خطر انقراض براي عقاب شاهي

سرپرست اداره كل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: گونه عقاب شاهی كه از گونه‌های مهم حیات وحش همدان به شمار می رود، در حال انقراض است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، "سیدعادل عربی" به مناسبت روز هوای پاک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 11 گونه جانوری در همدان در حال انقراض است که مجموعه محیط زیست تمامی تلاش خود را برای مراقبت از این گونه ها انجام می دهد.

وی افزود: دو گونه قوچ و میش ارمنی از جمله گونه‌های شاخص استان هستند اما در تلاشیم تا استان همدان را با عنوان سایر گونه ها نیز معرفی کنیم.

عربی از معرفی 71 نفر به مراجع قضایی در سال جاری خبرداد و افزود: 71 نفر شکارچی غیرمجاز و تخریب گر محیط زیست نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در سالجاری 6 پرونده در خصوص نگهداری وحوش، دو پرونده در زمینه فروش جانوران وحشی و 28 پرونده در زمینه شکار غیرمجاز و درگیری با ماموران محیط زیست تشکیل شده است.

اخذ پروانه شکار محدود شده است

عربی از ایجاد محدودیت اخذ پروانه صید در سالجاری خبرداد و گفت: تنها پروانه‌ای که برای صید پرندگان در نظر گرفته شده صید پرندگان بوده و این پروانه نیز برای کسانی در نظر گرفته شده که شغل اصلی آنها شکار است.

سرپرست اداره محیط زیست همدان خاطرنشان کرد: امسال 200 گونه وحوش توسط شکارچیان غیر مجاز تلف شدند که از این تعداد هشت گونه جزو گونه‌های حساس استان محسوب می شد.

وی گفت: 6 منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شکار ممنوع در استان داریم، که متاسفانه همدان در زمینه مناطق تحت مدیریت جز استان‌های ضعیف محسوب می شود.

عربی با بیان اینکه روز 29 دی روز هوای پاک نامگذاری شده، گفت: در این روز پایش‌هایی انجام می شود و تمامی مسئولان و مردم موظف به نگه داشتن محیط زیست سالم هستند.

همدان سه روز هشدار داشت

وی ادامه داد: در سال جاری سه روز هشدار داشتیم که به ترتیب در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور بوده است و تعداد روزهای هشدار در سالجاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

عربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج ایستگاه پایش در استان همدان وجود دارد که به صورت آنلاین گزارشات را ثبت می کند.

وی گفت: واحدهای سیلیس کوبی، سیمان، آسفالت و سنگ کوبی از جمله واحدهای آلاینده هستند که برخی از آنها بر خلاف تذکرات همچنان آلاینده بوده اما برخی از آنها کاندید برای معرفی واحدهای سبز محیط زیست هستند.

سدگرین و راه آهن همدان- تهران بدون مجوز زیست محیطی آغاز بکار کردند

عربی از عدم دریافت مجوز زیست محیطی دو پروژه سدگرین و راه آهن همدان- تهران اظهار تاسف کرد و گفت: این دو پروژه بدون هماهنگی و دریافت مجوز زیست محیطی فعالیت خود را آغاز کردند که تا کنون پیشرفت فیزیکی آنها بسیار زیاد است و انتظار داریم هر پروژه قبل از آغاز فعالیت نسبت به دریافت مجوز زیست محیطی اقدام کند.

وی گفت: استاندار همدان دغدغه محیط زیست داشته و قبل از هرگونه اقدام به حفظ و نگهداری محیط زیست توجه می‌کند، بنابراین هر پروژه قبل از اجرا باید مجوز زیست محیطی در دست داشته باشد.

شناسایی 32 واحد صنعتی آلاینده محیط زیست در همدان

عربی از شناسایی 32 واحد صنعتی آلاینده در همدان خبرداد و گفت: 6 واحد از مجموع واحدهای آلاینده هوا اخطاریه زیست محیطی گرفتند.

وی به وضعیت نیروگاه مفتح همدان اشاره کرد و گفت: پایشی از نیروگاه مفتح همدان انجام شده و متاسفانه وضعیت مدیریت پسماند نیروگاه مفتح مناسب نیست و اخطارهایی در این راستا صادر شده است.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان همدان تاکید کرد: فعالیت محیط زیست با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند چرا که وظایف این مجموعه مشخص بوده اما دولت تدبیر و امید به طور وِیژه به محیط زیست توجه می‌کند و حفظ و نگهداری از محیط زیست جزو برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...