نسخه چاپی

جزئیات سفر رئیس مجلس به اردبیل

استاندار اردبیل جزئیات سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان اردبیل را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مجید خدابخش بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در این سفر نیم‌روزه که فردا صبح به انجام می‌رسد رئیس مجلس بعد از استقبال رسمی از فرودگاه اردبیل و حضور در گلزار شهدا در جمع نخبگان و مدیران استان اردبیل سخنرانی کرده و در مورد دیدگاه‌های مجلس در حمایت از تولید داخلی به بحث و تبادل نظر می‌پردازد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه لایحه ضدرکود در مجلس در حال بررسی است و قرار است تا قبل از لایحه بودجه سال 94 به تصویب برسد همکاری خوب قوه مقننه در تصویب نهایی و عملیاتی کردن آن می‌تواند یک زمینه خوب را برای پیشبرد امور فراهم کند.

استاندار اردبیل یکی از پروژه‌های مهم و اساسی برای استان را پتروشیمی اردبیل دانست و گفت: 545 میلیون دلار برای این پروژه از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که در این سفر از رئیس مجلس می‌خواهیم تا نسبت به روان‌سازی کارها در پرداخت این تسهیلات اقدام اساسی را انجام دهد.

خدابخش بیان کرد:‌ در این سفر رئیس مجلس شورای اسلامی کلنگ آغاز عملیات اجرایی شهرک پتروشیمی اردبیل را با نام ساوالان بر زمین می‌زند که این شهرک را شرکت سرمایه‌گذاری «آتیه ساوالان» به عنوان فعال بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی می‌کند.

وی افزود: ‌براساس رایزنی‌هایی که نماینده مردم اردبیل در مجلس داشته این شرکت سرمایه‌گذاری که اغلب در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی فعال است عملیات احداث کارخانه مواد شوینده برگرفته از صنایع نفت را انجام می‌دهد تا این محصولات صنعتی و خانگی بعد از تولید روانه بازار مصرف شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید را حمایت جدی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های اشتغالزا آن هم در منتاطق محروم اعلام و تصریح کرد: به طور قطع مجلس شورای اسلامی و ریاست آن بر حمایت از این سیاست دولت و تقویت و پشتیبانی آن تاکید می‌کنند.

خدابخش پرداخت تسهیلات از طریق بانک صنعت و معدن را برای اجرای این پروژه‌ها ضروری خواند و گفت: امیدواریم با همراهی مسئولان ملی و استانی بتوانیم موانع پیش روی جذب سرمایه‌گذاران و اجرای واحدهای تولیدی مختلف را فراهم کنیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد:‌ رئیس مجلس بعد از اجرای این برنامه‌ها به ادامه سفر خود به کشور ترکیه می‌پردازد و ما حوالی ظهر فردا رئیس مجلس را بدرقه می‌کنیم تا سفر او به مقصد کشور ترکیه انجام شود.

وی دستاوردهای چنین سفرهای ارزشمندی را در تقویت جبهه توسعه پایدار مناطق مختلف و رفع موانع قانونی دانست و افزود: امیدواریم در همه مراحل اجرای این طرح‌ها بتوانیم به اهداف واقعی دست یابیم.

۱۳۹۳/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...