نسخه چاپی

اسد: به حل بحران از طریق گفتگو پایبندیم

بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، بر پایبندی دولت به حل بحران از طریق گفت وگوها تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، رییس جمهوری سوریه روز دوشنبه در دیدار با مارتین چوگونگ، دبیر کل اتحادیه بین المجالس جهانی، تاکید کرد که دولت این کشور همچنان به حل بحران از طریق گفتگوها پایبند است و به تحکیم و توسعه آشتی های ملی که در بسیاری از مناطق سوریه برقرار شد، ادامه می دهد.

وی افزود: موفقیت گفت وگوها مستلزم ادامه دادن به مبارزه با تروریسم و اعمال فشارهای جدی و واقعی برکشورهایی است که در حمایت و تسلیح تروریستها دست دارند و اتحادیه بین المجالس جهانی و پارلمان های عضو باید نقشی فعال در این زمینه ایفا کنند.

رییس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد که اطلاع از مشکلات فراروی جهان امروز به دور از گمراه سازی سیاسی و رسانه ای که همچنان از سوی برخی اعمال می شود، موجب خواهد شد تا بسیاری از این مشکلات که علت آنها ضعف ارتباط میان کشورها و نهادهای مختلف آنهاست، حل شود.

مارتین چونگونگ در این دیدار بر حمایت اتحادیه بین المجالس جهانی از سوریه در رویارویی با تروریسم تاکید کرد، تروریسمی که امروز به چالشی جهانی تبدیل شده و فقط محدود به سوریه و کشورهای منطقه نمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه سفرش به سوریه برای اطلاع از واقعیت ها بسیار مثمرثمر بوده است، گفت که از طریق اتحادیه بین المجالس جهانی برای تبیین و توضیح اوضاع سوریه تلاش خواهد کرد و از هر تلاشی برای برون رفت از این بحران از طریق گفتگویی که طی آن سوری ها آینده کشورشان را تعیین می کنند، حمایت خواهد کرد.

دبیر کل اتحادیه بین المجالس جهانی در گفت وگو با روزنامه نگاران در هتل داماروز در دمشق بر اهمیت همکاری با سوری ها برای پایان دادن به سختی های آنها و کمک به آنان برای بازگشت به زندگی طبیعی و حرکت به سمت توسعه تاکید کرد.

چونگونگ اظهار داشت: اینک مسایل سوریه و منشا حوادث آن برای ما شفاف تر شده است و نمایندگان می توانند نقش مهمی در کمک به حل بحران در سوریه ایفا کنند.

وی بر این باور بود که حل مشکل تروریسم در جهان به یکپارچه کردن تلاش های بین المللی نیاز دارد زیرا تروریسم اینک به یک مشکل جهانی تبدیل شده است که سلامت و امنیت غیرنظامیان را در تمام مناطق تهدید می کند. همچنین نقشی که نمایندگان باید برای کاهش گسترش تروریسم ایفا کنند، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این دیدار محمد جهاد لحام، رییس مجلس الشعب سوریه، و مختار عمر، مشاور ارشد دبیر کل اتحادیه بین المجالس جهانی در امور عربی، حضور داشتند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...