نسخه چاپی

ایوبی: فیلم‌های جشنواره حاشیه ندارند

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سؤال خبرنگار سینمایی فارس مبنی بر انتخاب معاون جدید نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: گزینه‌های مختلفی را برای این معاونت در نظر داریم كه تا قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر انتخاب خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی عصر امروز با حضور در ویژه برنامه «یک فیلم یک سلام» در پردیس سینما ملت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که سال آینده وضعیت اقتصادی به چه شکل خواهد بود، گفت: سال آینده سال ریاضیت اقتصادی برای سینما است و بودجه‌ای که برای سال آینده در نظر گرفته شده حتی اگر به طور صد درصد هم اختصاص پیدا کند که نمی‌کند باعث ریاضیت در اقتصاد سینما می‌شود بنابراین سالی خوبی را به لحاظ اقتصادی در سینما نخواهیم داشت. البته شرایط دولت را درک می‌کنیم و مردم و اهالی سینما نیز این مسئله را درک خواهند کرد.

وی افزود: امیدوارم برای کمبود بودجه با اتکا به هوش و زکاوت ایرانی و هوش و زکاوت سینماگران جوان به سمت تولید فیلم‌های کم‌خرج و پرمحتوا برویم البته این کار سختی است اما ایرانی‌ها نشان دادند که می‌توانند این کار را انجام دهند.

رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: زمانی که بودجه کم شود عملاً زرق و برق تولید فیلم هم کم خواهد شد البته از جهتی هم این کار بد نیست اما باید بپذیریم که سینما نیاز به بودجه دارد و بدون بودجه و پول نمی‌توان فیلم ساخت بودجة‌ای که در اختیار سینما قرار گرفته شده و بودجه‌ای که در اختیار فارابی قرار می‌گیرد رقم جدی‌ای نیست و بودجه فارابی تنها می‌تواند بودجه تولید دو فیلم باشد در حالی که این بودجه باید صرف حمایت از 40 فیلم شود.

وی افزود: ما به سختی عادت کردیم و نشان دادیم در سختی‌ها می‌توانیم راهی پیدا کنیم تا از بحران عبور کنیم.

حجت‌اله ایوبی در پاسخ به سؤالی درباره انتصاب معاون جدید نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی توضیح داد: گزینه‌های مختلفی را در نظر داریم و با آنها در حال مذاکره هستیم و امیدواریم طی روزهای آینده و قبل از برگزاری سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر مدیر جدید را منتصب کنیم.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسید آیا مجوز نمایش گرفتن در جشنواره به معنای مجوز دائم است، گفت: فیلم‌هایی که وارد جشنواره شده‌اند هیچکدام حاشیه ندارند و همه مجوزهای نمایش را خواهند گرفت برخی از فیلم‌ها مجوز اکران دارند برخی هم مجوز حضور در اکران که این فیلم‌ها پس از حضور در جشنواره مجوز اکران عمومی را از شورای نمایش دریافت کنند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...