نسخه چاپی

57 مصدوم و دو فوتی در روزهای برفی كرمان

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی كرمان گفت: از ساعت شش صبح دوشنبه تا ساعت 24 شب گذشته، 57 مورد مصدوم تصادفی مرتبط با برف و یخ زدگی و دو مورد فوتی در كرمان گزارش شده است.

به گزارش نما، سید جعفر ترابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی روز گذشته نیز یک نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن و سه نفر نیز به دلیل سر خوردن و زمین خوردگی به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان مراجعه کرده اند.

وی به مردم توصیه کرد: ضمن اجتناب از سفرهای غیر ضروری در صورت الزام به سفر با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی مراقب از سالمندان، کودکان، زنان باردار و افراد آسیب پذیر را در روزهای سرد و یخبندان ضروری دانست و تصریح کرد: مردم در این روزها برای انجام کارهای غیر ضروری از خانه بیرون نیایند.

وی همچنین به مسمومیت با گاز منوکسید کربن به عنوان یکی از حوادث شایع در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: شهروندان با مشاهده علائم مشکوک گاز گرفتگی با فوریت و در اسرع وقت با اورژانس تماس بگیرند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: علایم مسمومیت با گاز منوکسید کربن ممکن است با علایم آنفولانزا اشتباه گرفته شود که این امر موجب دیر رساندن بیمار به بیمارستان و رشد و پیشرفت مسمومیت می شود.

وی گفت: مسمومیت با گاز منوکسید کربن تا حد زیادی قدرت تصمیم گیری فرد را دچار مشکل می کند.

ترابی اضافه کرد: شب ها قبل از خواب وسایل گرمایشی گاز سوز را کنترل و مسیر عبور هوا در ساختمان باز نگه داشته شود.

وی از مردم خواست وسایل گاز سوز استاندارد خود را توسط تعمیرکاران مجاز این وسایل نصب کنند.

۱۳۹۳/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...