نسخه چاپی

درخواست عراق از روسیه دریاره داعش

نخست وزیر عراق در دیدار با فرستاده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به بغداد، از مسكو خواست در جنگ عراق برضد گروه تروریستی تكفیری داعش مشاركت كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: نخست وزیر عراق در دیدار با فرستاده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به بغداد، از مسکو خواست در جنگ عراق برضد گروه تروریستی تکفیری داعش مشارکت کند.

حیدر العبادی در دیدار با میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا، تروریسم را برای منطقه و جهان خطرناک خواند.

وی در دیدار با هیات روس در باره روابط دوجانبه در زمینه های انرژی، نفت، تسلیحات و مسایل اقتصادی و اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه بحث و گفت و گو کرد.

العبادی گفت: سیاست دولت کنونی عراق مبتنی بر سیاست درهای باز و تقویت روابط با کشورها بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.

وی ضمن درخواست از روسیه برای مشارکت در جنگ با گروه تروریستی داعش در عراق خاطرنشان کرد که تروریسم تنها تهدیدی برای عراق نیست بلکه دامنه تهدید آن به دیگر کشورهای منطقه و جهان نیز گسترش یافته است.

بوگدانف نیز در این دیدار تمایل روسیه را برای گسترش روابط با عراق و گشودن افق های همکاری ثمربخش میان دو کشور اعلام و از گام هایی که العبادی برای وحدت اقشار مختلف مردم عراق و همکاری تشکل های سیاسی با یکدیگر برداشته است استقبال کرد.

روسیه در ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا که در آن 60 کشور عربی و غربی حضور دارند ملحق نشده است.

در حالی که بسیاری از کارشناسان مسایل منطقه معتقدند گروه تروریستی داعش دست پرورده آمریکا و هم پیمانان غربی و عربی آن کشور است، واشنگتن با همراهی متحدانش، از چند ماه قبل حملات هوایی محدودی را با عنوان مبارزه با این گروه تروریستی در خاک عراق و سوریه اجرا کرده است.

گزارش ها نشان می دهد این حملات نه تنها تاثیر مشهودی در جلوگیری از اقدامات تروریست های داعش نداشته، بلکه به زیرساخت های این دو کشور آسیب وارد کرده و به قیمت جان غیرنظامیان نیز تمام شده است.

با این حال ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های زیادی شده اند.

۱۳۹۳/۱۰/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...