نسخه چاپی

ارتش سوریه خود را برای «ساعت صفر» در حلب و ریف آن آماده می‌كند

از تحركات جاری در شهر حلب و ریف آن، واقع در شمال سوریه چنین برداشت می‌شود كه ارتش این كشور در حال تدارك و آماده شدن برای اعلام ساعت صفر و آغاز عملیات تكمیل محاصره بخش شرقی شهر حلب است كه در كنترل گروه‌های مسلح است.

به گزارش نما به نقل از فارس، باوجود اینکه تلاش‌ها برای اجرای طرح «دی مستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه جهت متوقف کردن درگیری‌های مسلحانه در شهر حلب ادامه دارد، با این حال ارتش سوریه به عملیات‌‌های کیفی و در آرامش خود در این شهر و ریف آن همچنان ادامه می‌دهد و برای اینکه به محاصره بخش شرقی شهر حلب که در تصرف گروه‌های مسلح است، پایان دهد، به تاکتیک‌های جدیدی متوسل می‌شود.

در آن سو، اوضاع حاکم بر گروه‌های مسلح تروریستی در این شهر حکایت از آن دارد که اختلافات و درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های مسلح پس از ترور یکی از قاضی‌های شرعی گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» که تا 5 ماه پیش یکی از قضات «داعش» بشمار می‌آمد و از آن جدا شده بود، تشدید شده است.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص تاکید کرد که ارتش سوریه با کمک و همکاری نیروهای دفاع مردمی موفق به دفع حملات چندین باره گروه‌های مسلح به کوی «الزهراء» در غرب حلب و از محور مسجد جامع الرسول الاعظم شد.

این منبع میدانی سوری با بیان اینکه این گروه‌ها حملات خود را از منطقه اللیرمون و کفر حمرا، واقع در ریف شمال غربی حلب انجام داده بودند، تصریح کرد که ارتش سوریه موفق به کشته و زخمی کردن ده‌ها تروریست مسلح و وادار کردن مابقی تروریست‌ها به عقب نشینی از این محورهای درگیری همزمان شد.

این درحالی است که از کوی الراشدین، در غرب حلب نیز گزارش شده که درگیری‌ها در این محور نیز از سرگرفته شده است.

این منبع میدانی سوری افزود: ریف شمالی و شمال شرقی حلب هم اکنون شاهد آرامش نسبی است که درگیری‌های پراکنده این هر از چندگاهی این آرامش را در هم می‌شکند، این درحالی است که نیروی هوایی ارتش سوریه نیز در چندین عملیات مواضع گروه‌های تروریستی در مناطق اردوگاه آوارگان فلسطینی حندرات، حریتان و عندان در ریف حلب و شهرهای الباب و اعزاز را هدف گرفته و بمباران کرد.

یک منبع میدانی دیگر درباره جدیدترین تحولات میدانی حلب و ریف آن توضیح داد که موازنه قوا در حلب در ماه‌های اخر تغییر کرده و ارتش سوریه موفق شده، عناصر مسلح را از برخی نقاط شهر حلب دور و آنها را در نقاط محدودتری محاصره و راه‌های ارتباطی و امدادی آنان را قطع و ضرباتی سنگینی را به آنها وارد کند.

وی افزود: عملیات نظامی ارتش سوریه در حلب بار دیگر از سر گرفته و محاصره شهر حلب تکمیل خواهد شد، اما این تنها ارتش سوریه است که ساعت صفر جهت آغاز این حمله را مشخص خواهد کرد و نیروهای ارتش سوریه درحال تدارک برای گشودن محورهای عملیاتی جدید هستند.

این منبع آگاه میدانی سوری ادامه داد: تسلط بر بزرگراه بین المللی حلب – اعزاز که به مرزهای ترکیه منتهی می‌شود، از جمله اولویت‌های ارتش سوریه در مرحله آینده شمرده می‌شود و با تسلط بر آن شاهرگ ارتباطی گروه‌های مسلح از ترکیه به شمال سوریه یعنی شهر حلب قطع می‌شود و محاصره برخی مناطق از جمله دو شهرک شیعی نشین نبل و الزهراء در هم شکسته خواهد شد.

منبع مذکور تاکید کرد: ارتش سوریه هم اکنون بر تاکتیک آرامش و سکوت عملیاتی در تحرکات خود تکیه می‌کند تا به این طریق از میزان خسارات وارده بکاهد و به دور از توافقات سیاسی صورت گرفته پشت درب‌های بسته به عملیات خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد، تکمیل ماموریت ارتش در حلب و بازگرداندن امنیت و استقرار به این شهر است، درباره آخرین وضعیت بخش قدیمی شهر حلب توضیح داد که عملیات در این شهر با آنچه در مناطق ریفی و اطراف آن جریان دارد، مختلف است، از جمله اینکه این بخش از شهر مملو از تونل‌ها و سرداب‌های زیر زمینی است که اغلب به یکدیگر ارتباط دارند و به خارج شهر مرتبط هستند، در حالی‌که مناطق جدید شهر به دلیل برخورداری از ساختار زیربنایی قوی و مستحکم امکان حفر تونل در آنها کمتر است.

در همین راستا افراد مسلح ناشناس اقدام به شلیک به سمت قاضی شرعی گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره بنام «ابو شعیب المصری» که دارای تابعیت مصری است، در شهر مرزی «اعزاز» کردند.

ابو شعیب مصری از قضات شرعی گروه تروریستی تکفیری «داعش» بود که 5 ماه پیش از آن جدا شده و به جبهه النصره ملحق شده بود و به همین دلیل انگشت اتهام در ترور وی به سمت داعش نشانه رفته است، به ویژه آنکه شهرهای مارع و اعزاز شاهد درگیری‌های شدید بین این دو گروه تروریستی است.

۱۳۹۳/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...