نسخه چاپی

پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد

تویوتا با فروش 10.23 میلیون خودرو در سال 2014 از جنرال موتورز و فولكس واگن سبقت گرفت و مجددا پرفروش‌ترین خودروساز جهان شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: تویوتا با فروش 10.23 میلیون خودرو در سال 2014 از جنرال موتورز و فولکس واگن سبقت گرفت و مجددا پرفروش‌ترین خودروساز جهان شد.

آمار فروش سالانه این خودروساز ژاپنی بالاتر از فروش 10.14 میلیون خودروی فولکس واگن و 9.92 میلیون جنرال موتورز بود.

اما تویوتا پیش بینی کرده است میزان فروش این شرکت امسال کاهش پیدا می‌کند و به 10.15 میلیون خودرو می‌رسد و احتمالا این خودروساز از فولکس واگن که بازارش در اقتصادهای نوظهور رو به رشد است، عقب می‌افتد و عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را به رقیب آلمانی‌اش تسلیم می‌کند.

تویوتا در سال 2008 برتری یک دهه‌ای جنرال موتورز به عنوان برترین خودروساز جهان را شکست اما سه سال بعد پس از فاجعه زلزله و سونامی ژاپن که تولید و زنجیره عرضه خودروسازان این کشور را مختل کرد، این عنوان را از دست داد با اینهمه در سال 2012 بار دیگر از رقیب آمریکایی خود پیش افتاد.

تویوتا میزان سود در سال مالی منتهی به مارس را به دو تریلیون ین (16.97 میلیارد دلار) افزایش داد و اعلام کرد درآمد این شرکت با نتایج قوی در آمریکای شمالی و ین ضعیف که صادرات این خودروساز را رقابتی‌تر کرده است، به 26.5 تریلیون ین خواهد رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اظهار خوش بینی تویوتا نسبت به نتایج مالی با وجود تلاش شدید این شرکت برای احیای شهرت و اعتبار خود پس از فراخوان میلیون‌ها خودرو در سطح جهانی برای مشکلات مختلف از جمله کیسه‌های هوای انفجاری ساخت تاکاتا صورت می‌گیرد.

سازنده خودروهایی مانند سدان کری و مدل هیبریدی پریوس تصمیم گرفته است به مدت سه سال تا اوایل سال 2016 ساخت کارخانه‌های جدید را متوقف کند و یکی از مدیران تویوتا در نمایشگاه خودروی دیترویت که ماه جاری برگزار شد، به خبرگزاری فرانسه گفت که این غول خودروسازی اولویت خود را بر کیفیت به جای حجم فروش قرار داده است.

۱۳۹۳/۱۱/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...