نسخه چاپی

دلار گران، بلای جان گردشگری آمریكا

بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان هزینه گردشگران خارجی در آمریكا در سال 2015 به دلیل شرایط اقتصادی كشورها و البته دلار گران آمریكا رو به كاهش می‌رود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، گردشگران بین‌المللی بازدیدکننده از آمریکا سالانه 200 میلیارد دلار صرف هزینه سفر‌، غذا‌، خرید‌ و هتل در این کشور می‌کنند، اما با توجه به افزایش قیمت دلار و همچنین شرایط نه چندان مناسب اقتصادی کشورهای اروپایی انتظار می‌رود سال 2015 شاهد کاهش هزینه گردشگران در آمریکا باشیم.

«دیوید هیوتر»، نایب رئیس انجمن سفر آمریکا معتقد است افزایش بهای دلار در سال 2015 منجر به کاهش زمان اقامت مسافران و تغییر در مدیریت هزینه گردشگران خارجی خواهد شد.

از سوی دیگر متخصصان گردشگری امیدوارند کاهش هزینه گردشگران خارجی در سال جاری میلادی با افزایش تعداد گردشگران چینی جبران شود،‌ چینی‌هایی که در حال حاضر می‌توانند روادیدی با اعتبار 10 ساله برای سفر به آمریکا دریافت کنند.

همچنین کاهش قیمت بنزین و تقویت اقتصاد از دیگر عواملی است که بنابر نظر کارشناسان می‌تواند موجب جذب تعداد بیشتری گردشگر داخلی برای آمریکا شود.

بهای دلار در شش ماهه گذشته با افزایش 15 درصدی در مقایسه با بهای ین و یورو همراه بوده است و در نتیجه آن صنایع وابسته به گردشگری چون هتل‌ها و خطوط هوایی نیز تحت تاثیر این افزایش قرار گرفته‌اند.

بالا رفتن 10 درصدی بهای دلار می‌تواند سالانه موجب کاهش 2 درصدی گردشگران خارجی در آمریکا شود و انتظار می‌رود تعداد گردشگران بین‌لمللی آمریکا در سال 2015 با افزایش 3/5 درصدی همراه باشد، این در حالی است که در 10 سال اخیر تعداد گردشگران ووردی به آمریکا سالانه به طور متوسط 5 درصد افزایش داشته است.

کاهش در تعداد گردشگران ورودی آمریکا از سال گذشته آغاز شد که عمدتا به دلیل شرایط اقتصادی در کشورهای مبدا گردشگران بود و تعداد گردشگران ژاپنی تا اکتبر سال 2014 میلادی 4 درصد کمتر از آمار مشابه در سال قبلی آن بود و بنابر اعلام جدیدترین آمار و ارقام تعداد گردشگران ونزولایی با 18 درصد و گردشگران مکزیکی و چینی هرکدام با 20 درصد کاهش در سال گذشته روبه رو بوده است.

۱۳۹۳/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...