نسخه چاپی

شكست هندبال ایران برابر اتریش

تیم ملی هندبال ایران با قبول شكست برابر اتریش در چهارمین دیدار خود شانس صعود به مرحله یك هشتم نهایی را از دست داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، تیم ملی هندبال ایران در چهارمین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان به مصاف اتریش رفت. در این دیدار ملی پوشان ایران با پیراهن سفید و شورت مشکی و دروازه بانان با پیراهن زرد و شلوار مشکی برابر قرمزپوشان اتریش قرار گرفتند و در شرایطی که می توانستند با پیروزی برابر این تیم امید صعود را زنده نگه داشته و به انتظار بازی آخر برابر تونس بنشینند با نتیجه 38 بر 26 شکست خوردند تا عملا راهی برای صعود به جمع شانزده تیم برتر دنیا نداشته باشند.

بر خلاف دیدار های قبلی ایران، تعداد تماشاگران ایرانی بسیار اندکی در سالن حضور داشتند. تعداد تماشاگران اتریشی نیز چندان قابل توجه نبود. اتریش شروع خوبی داشت که باعث شد در دقیقه 5 بازی نتیجه 6 بر یک را به سود خود رقم بزند و در این شرایط بروت ماچک سرمربی ایران وقت استراحت در خواست کرد و نکاتی را به بازیکنان تذکر داد.

در دقیقه 6 بازی برخورداری بر روی زمین افتاد و از ناحیه دست احساس درد کرد همین موضوع باعث شد حیدری راد جای او در درون دروازه بایستد. دروازه بان اتریش با عینک در درون دروازه ایستاده بود. اشتباهاتی که بازیکنان ایران در پاسکاری ها داشتند صدای ماچک را هم در آورد.

برخلاف انتظارات تیم ایران شروع نا امید کننده ای داشت و در دقیقه 12 با نتیجه 10 بر 3 از حریف خود عقب بود در حالی که این انتظار می رفت با اشتباهات کمتر و ارائه یک بازی خوب بتواند برنده این بازی باشد.

همسر ماچک نیز در سالن حضور داشت که تنها با در دست داشتن پرچم ایران ملی پوشان را تشویق می کرد که البته در گیری هم میان او با ماموران حاضر در سالن به وجود آمد چرا که می خواست بدون بلیت در جایکاه تماشاگران بنشیند.

در دقیقه 16 بازی سجاد استکی با خطای بازیکن اتریش بر روی زمین افتاد و از ناحیه قفسه سینه احساس درد کرد و به بیرون از زمین آمد.در 16 دقیقه ای که از نیمه اول گذشته بود در سالن تنها صدای تشویق تماشاگران نه چندان زیاد اتریشی به گوش می رسید و ایرانی های اندکی که در سالن حضور داشتند در کمال سکوت بازی سرد ایران را تماشا می کردند.

در دقیقه 17 امید سه کناری در حالی که خودش با دروازه بان تنها بود توپ را به بالای دروازه انداخت که با این حرکت آه از نهاد همه برخاست.

سه کناری باز هم در دقیقه 21 نتوانست توپی که به او رسیده بود را به گل تبدیل کند همین موضوع صدای همه حتی افشین صادقی ملی پوشن ایران که از جایگاه بازی را تماشا می کرد در آورد.

در دقیقه 22 بر اثر درگیری که موسوی با بازیکن اتریشی داشت پیراهنش پاره و به مدت 2 دقیقه از زمین اخراج شد که البته موسوی نسبت به این موضوع اعتراض داشت. هر چقدر ایران در به ثمر رساندن گل با مشکل مواجه بود اما اتریشی ها کاملا خوب کار می کردند بازی را در دقیقه 28 به 18 بر 10 رساندند. در نهایت نیز نیمه اول با نتیجه 18 بر 13 به صعود اتریش پایان یافت.

ایران در نیمه نخست برابر اتریش نمایش خوبی نداشت هر چند چند گل پیاپی باعث شد ایران در آخرین دقایق اختلاف را به 5 کاهش دهد، اما شمار زیاد فرصت های از دست رفته و هدر رفتن هر سه پنالتی ایران نشان داد که ملی پوشان در روز خوب خود نیستند، البته درخشش فوق العاده سنگربان اتریش که آمار مهار او به رقم خیره کننده 50 درصد رسیده بود را نیز نباید نادیده گرفت.

در نیمه دوم ایران توانست به روند خوب دقایق پایانی نیمه اول ادامه دهد و در شرایطی که توپ های اتریشی ها دیگر راحت به گل تبدیل نمی شد اختلاف با گل های بیجاری و سه کناری به سه کاهش پیدا کند. فریادهای ماچک در کنار زمین نشان می داد که او بین دو نیمه بیشتر از نکات فنی، بازیکنان را از نظر روانی و انگیزشی تهییج کرده بود.

در شرایطی که شش دقیقه از نیمه دوم سپری شده بود، یکی از بهترین بازیکنان اتریش در زدن ضربه پنالتی اشتباه فاحشی انجام داد تا در برابر سه پنالتی هدر رفته ایران نماینده اروپا هم یک ضربه پنالتی را از دست بدهد.

چهارمین پنالتی برای ایران توسط سجاد استکی زده شد که پیش از این یک بار پنالتی را از دست داده بود، اما این بار توانست گلزنی کند، با این حال اتریشی ها گلهای ایران را پاسخ می دادند تا با ثبت نتیجه 23 -18 بر تابلوی نتایج، همچنان اختلاف 5 گل در نیمه اول حفظ شود.

سجاد در ادامه یک پنالتی و یک شوت دیگر هم زد تا اختلاف به سه کاهش پیدا کند، در شرایطی که کاظمی می توانست اختلاف را به دو کاهش دهد درمصاف تک به تک ناکام بود تا روی ضدحمله اتریش بار دیگر اختلاف 4 امتیاز شود.

مصدومیت شدید سجاد ندری ماچک را نگران کرده بود، اما او توانست به بازی برگردد. نیمه دوم ایران نشانی از تیم ناهماهنگ و بی انگیزه نیمه اول نداشت. با این وجود پایاپای پیش رفتن با اتریش سودی نداشت چرا که پنج اختلاف امتیاز نیمه اول حفظ می شد.

در شرایطی که ماچک به شدت تلاش می کرد بازیکنان در دفاع هماهنگی را از دست ندهند، اتریش بار دیگر توانست دو گل به ثمر رسانده و اختلاف را به 5 افزایش دهد.

در شرایطی که بیش از نیمی از نیمه دوم سپری شده بود، سرمربی اتریش با وارد کردن بازیکنان اصلی به زمین بار دیگر روند بازی را به سود تیمش برگرداند و گل های پیاپی از سوی این تیم اختلاف را به عدد 8 رساند تا نماینده اروپا 30-22 پیش بیفتد.

در دقایق پایانی بازی ماچک، محسن باباصفری گلر لژیونر ایران را وارد زمین کرد اما اختلاف به 9 امتیاز رسیده بود و دیگر جبران غیر ممکن شده بود.

ایران در پایان این بازی را با نتیجه 38 بر 26 برابر اتریش شکست خورد. در پایان این دیدار نیکولا مارینوویچ از اتریش به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

ملی پوشان ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جمعه به مصاف تونس می روند.

۱۳۹۳/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...