نسخه چاپی

شهردار تهران:

مسایل اقتصادی تاثیر گذار در سبد فرهنگی خانوار

شهردار با اشاره به اینكه موضوع فرهنگ در كشور مظلوم قرار گرفته است گفت: مشكلات اقتصادی در سبد خانوار سلامت فرهنگی، تربیتی و جسمی آنها را تحت تاثیر منفی قرار داده و در حال ایجاد یك جامعه دو قطبی است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان اظهار داشت: با یک نگاه گذرا به مجموعه فعالیت‌‌های شهرداری تهران در دهه گذشته متوجه می‌شویم که با تمام کمبودها و فراز و نشیب‌ها رویکردی ثابت و سیاستی مشخص در طی این دهه از سوی شهرداری دنبال می‌شد.

وی افزود: تمام سعی ما این است که وظایف ذاتی و قانونی که شهرداری در حوزه مسائل شهری و خدماتی نسبت به آن شناخت دارد عمل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: هرچند تلاش ما جوابگوی نیاز مردم نیست، اما تلاش کرده‌ایم تا در حوزه خدماتی و عمرانی کاستی نداشته باشیم. در طول سالهای گذشته این نگاه محوری بر مجموعه مدیریت شهری تهران حاکم بوده است که مهمترین وجه تفاوت تهران به عنوان یک کلانشهر و مرکز سیاسی و فرهنگی جهان تشیع باید مدنظر قرار بگیرد.

قالیباف تصریح کرد: مهمترین وجه تفاوت ما با نظام‌های غیراسلامی این که بتوانیم به تعالی و رشد شهروندان در کنار توسعه شهر توجه داشته باشیم و این موضوعی است که در طول سالهای گذشته آن را فراموش نکرده‌ایم و اینگونه برداشت نکردیم که طبق قوانین و عرف جامعه این مسئله جزء وظایف ذاتی شهرداری‌ها نیست.
وی تصریح کرد: در حوزه توسعه کالبدی شهر در بخش فرهنگی سرانه توسعه فضاهای فرهنگی و تربیتی از بعد سلامت جسمی و سلامت روحی قابل توجه است. همچنین در حوزه مباحث نرم‌افزاری از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم.

شهردار تهران ادامه داد: با تمام وجود درک می‌کنیم که مشکلات اقتصادی در سبد خانوار، سلامت فرهنگی، تربیتی و جسمی آنها اثر منفی گذاشته و جامعه را دو قطبی می‌کند. همچنین می‌تواند موضوع تعلیم و تربیت را نیز تحت تاثیر منفی خود قرار دهد.
قالیباف گفت: در شهرداری تهران با سیاست‌های روشن تلاش کرده‌ایم تا طبق سبد خانوار برای خودمان وظایفی تعریف کنیم تا بتوانیم بخشی از این فشارها به خانواده‌ها را جبران کنیم. تا این موارد باعث محرومیت بیش از اندازه فرهنگ در کشور نشود.
وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ در کشور ما مظلوم است، افزود: جامعه به مسئله فرهنگ نیاز دارد اما کمتر در جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم تلاش کرده‌ایم.
شهردار تهران بیان کرد: در عرصه فرهنگ که بحث کتاب و کتابخوانی پایه آن است به لحاظ محتوای همیشه حرف زده‌ایم اما در عرصه عمل اتفاق خاصی نیفتاده و براین اساس آسیب‌های جدی و غیرقابل جبرانی را دیده‌ایم.

۱۳۹۳/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...