نسخه چاپی

اظهارات كفاشیان در همایش سلامت

رییس فدراسیون فوتبال پس از آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال ایران در بازی روز جمعه برابر تیم ملی عراق گفت: هرچند تیم عراق تیم خوبی است اما بازیكنان ما هرچه كه در توان دارند برای برد این بازی فردا به كار خواهند بست تا پیروز میدان باشند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی کفاشیان در همایش سلامت و زندگی با اشاره به موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: همین که تیم ملی فوتبال ایران توانسته به مرحله یک چهارم نهایی برسد و تا به امروز 3 برد را تجربه کرده موفقیت بزرگی برای تیم ملی فوتبال کشور است. امیدوارم با برد برابر تیم ملی فوتبال عراق بتوانیم جزو 4 تیم برتر مطرح شویم و به موفقیت‌های بزرگی در جام ملت‌های آسیا برسیم.

وی در رابطه با تیم های حاضر در جام ملت‌های آسیا و قهرمانی تیم ها در این جام اظهار کرد: در جام ملت های آسیا تیم استرالیا و کره جنوبی تا به امروز عملکرد قابل توجه داشتند و تصور این که کدام قهرمان این جام باشد پیش‌بینی سختی است اما به هر صورت تیم ایران نیز با برتری که تا به امروز داشته نشان داده که می‌تواند همپای این تیم ها به موفقیت های بزرگی دست یابد. امیدوارم که تیم ملی ایران نوار پیروزی خود را همچنان تداوم ببخشد.

کفاشیان همچنین در سلامت و زندگی با تاکید بر استرس زیاد فوتبال و نقش آن از نظر سلامت روانی تاکید کرد:‌ با وجود آن که فوتبال دارای استرس زیادی است اما اگر از بعد اجتماعی به فوتبال نگاه کنیم می بینیم که شور و نشاطی که ایجاد می‌کند می‌تواند تاثیر زیادی بر نشاط مردم ایجاد کند به شکلی که مردم با حضور در استادیوم‌های ورزشی می‌توانند با دیدن بازی فوتبال خود را تخلیه کنند.

رییس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در رقابت‌های جام جهانی برزیل دیدید که چطور از نظر بعد اجتماعی مردم به رغم اینکه در این دیدارها تیم ملی با پیروزی همراه نبود اما به خیابان‌ها ریختند و اتحاد و همبستگی خود را با تیم ملی کشور نشان دادند و اینها همه نشان از سلامت اجتماعی فوتبال است.

وی تصریح کرد: تمامی اساتید دانشگاه که در این زمینه تبحر کافی دارند باید به این حماسه اجتماعی دید مثبتی داشته باشند و کاری کنند که تمام دولتمردان در جهت حمایت از فوتبال برآیند. در حقیقت نقشی که فوتبال از نظر سلامت اجتماعی دارد تصور نمی کنم در سایر رشته‌ها ما شاهد چنین حماسه آفرینی باشیم. البته این حماسه اجتماعی با کمک دولت‌ها به فوتبال نه به خاطر عشقی که به فوتبال دارند که به خاطر آن است که دوست دارند مردم خود را همیشه شاد ببینند و این میسر نخواهد شد مگر اینکه از طریق فوتبال بتوانیم چنین حماسه اجتماعی را ایجاد کنیم.

۱۳۹۳/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...