نسخه چاپی

ایرانیان تهدید اوباما را باور نمی كنند

سفیر اسبق آمریكا در سازمان ملل با اشاره به شكست رویكرد تحریم‌ در قبال تهران تاكید كرد ایرانیان تهدید اوباما را باور نمی كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، جان بولتون در گفتگو با پایگاه خبری صهیونیستی «عاروتص شوا» با بیان اینکه ایرانیان «همه گزینه‌ های روی میز» اوباما را غیرقابل قبول می دانند، به شکست رویکرد تحریم و تهدیدهای غرب علیه کشورمان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دوره تاثیر گذاری تحریم‌ ها گذشته است، تاکید کرد هیچ کس از جمله ایرانیان شعار مشهور اوباما و جرج دبلیو بوش را در زمینه روی میز بودن همه گزینه‌ ها باور نمی کند.

بولتون با اشاره به اینکه هیچ تهدید نظامی واقعی از جانب آمریکا، متوجه ایرانیان نیست، گفت شاید به همین خاطر است ایرانیان به نتیجه رسیدن مذاکرات را به تعویق انداخته و امتیازات بیشتری طلب می کنند زیرا از پاسخ آمریکا هراسی ندارند.

وی با اشاره به ناکارآمدی تحریم‌ ها و ضعف در نیروی نظامی ارتش آمریکا گفت تحریم‌ها در یک دوره کوتاه اثرگذار هستند ولی ایران خیلی وقت است که این دوره را پشت سر گذرانده است.

اظهارات بولتون درحالیست که اوباما در نطق سالانه خود که به «استیت آو یونیون» معروف است بار دیگر به کنگره آمریکا درباره شکست روند دیپلماتیک برای حل موضوع هسته ای ایران هشدار داده و اعلام کرده است که هرگونه تحریم جدید را وتو می کند.

باراک اوباما در این سخنرانی گفت: تحریم ایران موجب شکست روند دیپلماتیک شده و احتمال جنگ را افزایش می دهد و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، آمریکا گزینه‌ های دیگر را نیز در نظر می گیرد.

۱۳۹۳/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...