نسخه چاپی

آن دو دزد قهرمان اصلی نیستند

عکس خبري -آن دو دزد قهرمان اصلي نيستند

از بازی خاطره انگیز دختر خردسال تا كشش دراماتیك موقعیت دو سارق در محیط خانواده شهید، فضایی فراهم كرده كه فیلمی جذاب را با همه اعضای خانواده به تماشا بنشینید

محمدرضازائري - کساني که فيلم سينمايي " خانه اي کنار ابرها " را ديده اند اذعان دارند که اين فيلم داستاني اثر متفاوتي است و با سوژه اي جديد و خاص از زاويه اي بديع و شگفت به دفاع مقدس نگاه مي کند و براي نخستين بار يک موقعيت بسيار دراماتيک از پشت جبهه را دستمايه بيان حرف هاي خود قرار داده است.

فيلم غريبه نيست ، دروغ نمي گويد ، ريا و تظاهر نمي کند و برخورد شعاري و تشريفاتي ندارد. تعليق ابتداي فيلم خوب شکل گرفته و عليرغم اينکه اين فيلم نخستين کار بلند سينمايي کارگردان است توانسته در بازي هاي تقريبا روان و طنز ظريف و شيرين اثري ديدني و جذاب بيافريند.

داستان فيلم بسيار انساني است و شخصيت هاي اصلي کاملا طبيعي هستند ، از يک طرف براي دزدي از خانواده هاي رزمندگان آمده اند و از طرف ديگر ارزش هاي انساني در وجودشان زنده است و همين باعث مي شود تا بدون تعارف و ظاهر سازي از خلال داستان نرم و دلنشين چند سوژه از خانواده ها بدون نمايش دادن صحنه هاي جنگ و جبهه ابعاد خاصي از حماسه فرزندان امام و انقلاب روايت شود.

گرچه فيلم در برخي پلان ها مي توانست واقع نمايي بيشتري داشته باشد اما در مجموع از شعار و اغراق رايج در پيام هاي ارزشي و انقلابي کاملا دور است و گرچه در برخي سکانس ها ريتم قدري کند مي شود اما در مجموع روند جذابي دارد که تماشاگر را تا پايان با خود نگه مي دارد.

مونولوگ هاي مادر سيدرسول در حياط خيلي خوب شکل گرفته و از نقاط عطف فيلم است و زمينه معرفي عظمت روحي اين مادر است که همه چيز را مي داند اما بروز نمي دهد و موضوعاتي مانند کت و شلوار دامادي که به آرزوهاي يک مادر پيوند خورده به خوبي تماشاگر را متقاعد مي کند که قهرمان اصلي داستان در واقع همين مادر است نه دو بازيگر مشهوري که تا آخرين بخش هاي داستان با آنها روبرو بوده ايم .

پايان قدرتمند و هنرمندانه فيلم کاملا با حس و حال تماشاگران منطبق است و وقتي دوربين رو به پايين خم مي شود و زير پايش را مي بيند ، تماشاگر فيلم هم احساس مي کند در مقابل بزرگي و بزرگواري اين مادر بايد خم شد و سر به زير انداخت .اين فيلم نيز اداي ديني است به همه کساني که سال ها در پشت جبهه ايستادگي و مقاومت کرده و براي نسل هاي آينده خود افتخار آفريده اند اما کمتر ديده شده اند.

در زماني که پيداکردن يک فيلم سالم و جذاب براي عموم خانواده کار آساني نيست تماشاي اين فيلم غنيمتي است که نبايد به آساني از دست داد . اين فيلم با زحمت سيد جلال دهقاني و همراهانش نتيجه اي دارد که همه اعضاي خانواده را راضي خواهد کرد ، از بازي شيرين و خاطره انگيز دختر خردسال تا کشش دراماتيک موقعيت دو سارق در محيط خانواده شهيد فضايي فراهم کرده که فيلمي جذاب و مفرح و در عين حال سالم و مطمئن را با همه اعضاي خانواده به تماشا بنشينيد ، شک نکنيد که اين خانه ديدن دارد!

منبع: خراسان

۱۳۹۳/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...