نسخه چاپی

دیدگاه پرفسور آمریكایی در رابطه با نامه رهبر انقلاب

«شاید برخی از خوانندگان شگفت زده شوند كه می شنوند یك رهبر اسلامی، خواستار آزاد اندیشی است...»

به گزارش نما، پرفسور "کوین برت" استاد دانشگاه و پژوهشگر آمریکایی، با انتشار مطلبی در پایگاه خبری وترنز تودی (Veterans today)، به تشویق جوانان غربی برای خواندن پیام رهبر معظم انقلاب پرداخت.





در این نوشتار آمده است: «من مفتخر هستم که امروز پیامی را منتشر می کنم که سید علی خامنه ای رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران خطاب به جوانان غربی نوشته است؛ و از جوانان غربی خواسته است که در مقابل اسلام هراسی راه اندازی شده از سوی جوامع ایشان تسلیم نشوند و مستقل فکر کنند.»





پرفسور کوین برت با اشاره به نامه رهبر انقلاب نوشت: «شاید برخی خواننده ها شگفت زده شوند که می شنوند یک رهبر اسلامی، خواستار آزاد اندیشی است. در غرب معمولا چنین مفروض است که آزاداندیشان با دین مخالف هستند. و این تفکر [مخالفت دین و آزاداندیشی] مدارس و دانشگاه های ما را در برگرفته است.»





این پرفسور آمریکایی با بیان این که در غرب، اشخاصی مانند گالیله و داروین به خاطر مبارزه با سانسورگری کلیسا، بیش از حد مورد توجه قرار گرفته اند، دیدگاه رایج در غرب مبنی بر تعارض دینداری و آزاداندیشی را محدود و گمراه کننده خوانده و برای این موضوع دو دلیل ذکر می کند: اول این که بسیاری از متفکران بزرگ غربی افرادی دیندار و مذهب گرا بوده اند و دوم اینکه تقابل علم و مذهب در میان مسلمانان در طول تاریخ بسیار کم بوده و آن ها با مطالعات و اکتشافات علمی مخالفت نمی کردند.





در انتهای این نوشتار آمده است: «غربی هایی که بتوانند پیش فرض های ذهنی خود را کنار بگذارند و خارج از حباب تبلیغاتی [ساخته شده توسط رسانه های غربی] گام بردارند و به اسلام با ذهنی صاف بنگرند (و سپس از هوش انتقادی خود یعنی همان عقلی که قرآن خواستار آن است، استفاده کنند)، به احتمال زیاد از این موضوع شگفت زده خواهند شد که آنچه رسانه ها در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته و در تمام سال به خورد ما می دهند چقدر با واقعیت متفاوت است.





پرفسور کوین برت در انتهای نوشتار خود، با انتشار پیام مقام معظم رهبری از تمامی مخاطبان در خواست کرده است که آن را به هر جوانی که می شناسند نیز برسانند.

۱۳۹۳/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...