نسخه چاپی

خطیبی: عبدالزهرا به من گفت دوپینگ كرده

رسول خطیبی سرمربی تراكتورسازی جعبه سیاه موضوع علاعبدالزهرا است. مربی كه از اتفاقات پشت پرده این ماجرا در مورد استفاده این بازیكن از مواد نیروزا پرده بر می دارد.

به گزارش نما ، رسول خطیبی سرمربی تراکتورسازی در همین خصوص واقعیت هایی را در مصاحبه با "ورزش سه" عنوان کرد. مصاحبه او را می خوانید:

عبدالزهرا پیش من آمد و گفت دوپینگ کرده

دیروز بعد از بازی با عراق از فدراسیون با بنده تماس گرفتند و من هم اطلاعاتی که داشتم را به مسوولان دادم. ما هر کاری بتوانیم به خاطر تیم ملی کشورمان انجام می دهیم و باشگاه تراکتورسازی از دیروز با مسوولان در تماس است تا مدارک لازم فراهم شود. دکتر، سرپرست و مدیرعامل تیم نهایت همکاری را کردند و امیدوار هستیم که تیم ملی به مسابقات برگردد. مدارکی در باشگاه هست و از عبدالزهرا در بازی با ذوب آهن در هفته دوم تست دوپینگ گرفتند. حتی بعد از بازی عبدالزهرا به من و دکتر تیم گفت، من از موادی استفاده کردم نمی دانم دوپینگ محسوب می شود یا نه . در واقع خودش این حرف را به من زد. بعد از 3، 4 هفته هم عبدالزهرا از تیم جدا شد و به عراق رفت. بعد از این ماجرا هم فدراسیون باید پیگیری می کرد و در ادامه مراحل نمی دانیم چه شد و حکمی هم باشگاه ابلاغ نشد.

نمی دانم عبدالزهرا چطور بازی کرد؟

وقتی بازی با عراق را دیدیم واقعا مانده بودیم که عبدالزهرا چطور برای عراق بازی می کند؟ نمی دانم حکم او به فدراسیون پزشکی فیفا ابلاغ شده یا نه و در واقع حکمی هم برای باشگاه تراکتور بعد از جدایی او نیامد. موفقیت تیم ملی برای ما خیلی مهم است. امیدوارم فدراسیون ما اینقدر قدرت داشته باشد که بتواند حقش را بگیرد. هر کاری هم از دست باشگاه ، من ، پزشک تیم بر می آمد انجام دادیم.

در بازی های دوستانه ضعیف بودیم

عملکرد و شرایط تیم ملی در جام ملت های آسیا را من به دو بخش تقسیم می کنم. اول: مدیریت بیرونی و دوم: مسائل فنی. از لحاظ مدیریت بیرونی باید بررسی کنیم که خواسته های کی روش را برآورده کردیم یا نکردیم؟ تیم های دیگر برای حضور در مسابقات مهم بازی های دوستانه با تیم ملی های بزرگ دنیا برگزار می کنند اما ما این بازی ها را نداشتیم. ایرادی که می توانم در این بخش بگیرم این است که در بازی های دوستانه ضعیف بودیم. اما کی روش در این مدت که در تیم ملی ما کار کرده زمان کافی داشته برای انتخاب نفرات و اردوهای خوب که مهیا شده بود. از لحاظ فنی بازیکنان تمام تلاش شان را در زمین انجام دادند و واقعا از کیفیت تلاش بازیکنان راضی هستیم.

باید به تفکر کی روش احترام گذاشت

بعضی ها شاید بگویند تیم ملی فوتبال زیبایی بازی می کند اما این به تفکر مربی برمی گردد . تیم ملی از جام جهانی و حتی بازی با کره و در همین مسابقات با همین سیستم بازی می کند.او فاز دفاعی محکمی داشته و سعی کرده از اشتباهات فردی و تیمی حریفان برای تیم خودمان استفاده کند. تیم ملی از نظر فنی دو حسن هم داشته، اینکه ما در این مسابقات 7 گل زدیم و 4 گل از روی ضربات ایستگاهی بوده که نشان دادیم در ضربات ایستگاهی خوب کار کردیم. دومین نقطه مثبت تیم ملی هم این بود که بعد از جام جهانی 4، 5 بازیکن جوان به تیم ملی تزریق شد. بازیکنانی مانند سردار آزمون، پورعلی گنجی، وریا غفوری ، رفیعی و.. معرفی شدند که از این نظر باید به آقای کی روش نگاه مثبت کرد.

کی روش فشار زیادی را تحمل می کرد

در بازی با عراق کی روش از زمانی که پولادی اخراج شد تمرکز فنی اش را از دست داد و به حاشیه رفت. از همان موقع او با داور و کمک داور وارد موضع شد و بیشتر روی این مساله تمرکز کرد. پنالتی هم که 50- 50 است.به هر حال کی روش در بازی با عراق تحت فشار بود و به خاطر انتقادها فشار زیادی را تحمل می کرد. در کل ایران می توانست جزو 4 تیم باشد.

لجبازی کمی زود رنج است

در اینکه کی روش مربی بزرگی است شکی نیست. کی روش خیلی مزیت ها برای ایران داشته و برای فوتبال ما مفید بوده. تنها ایرادی که می توانم از کی روش بگیرم این است که به خاطر بعضی انتقادها زود رنج است اما این انتقادها به خاطر تیم ملی است. به هر حال شاید من هم اشتباه کنم . اما بازیکنان از او راضی هستند و مربی بزرگی است. در حیطه وظایف من نیست که در مورد ماندن یا نماندن کی روش صحبت کنم. اما می گویم که انتقاد سازنده خوب است و نباید تخریب کرد. به هر حال کی روش برای من قابل احترام است.

شرایط تراکتور خوب است

در مورد وضعیت تراکتور باید بگویم که شرایط تیم خوب است . ما در این مدت تمرینات و اردوهای خوبی داشتیم. یکی ، دو مصدوم داریم که به زودی به شرایط بازی می رسند. از تمام بازیکنان ممنون هستم چون در این مدت با تمام وجود زحمت کشیدند و امیدوارم شروع خوبی داشته باشیم.

با تغییر برنامه لیگ مشکلی نداریم

چون قبلا سازمان لیگ و فدراسیون اعلام کرده بودند در صورت حذف ایران بازی های زودتر برگزار می شود ما آمادگی لازم را داشتیم و با زودتر برگزار شدن بازی ها مشکلی نداریم.

یک بازیکن خارجی و یک ایرانی می گیریم

باید برای جذب بازیکن و تقویت تیم اقدام کنیم. به همین خاطر من دو بازیکن خارجی به باشگاه معرفی کرده ام و خواستم یکی از دو بازیکن با باشگاه قرارداد امضا کند. یک بازیکن ایرانی هم می خواهیم برای تقویت تیم مان جذب کنیم.

۱۳۹۳/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...