نسخه چاپی

زمان برگزاری نمایشگاه بهاره در سراسر كشور

قائم مقام وزیر صنعت در امور تجارت از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در فاصله ۵ تا ۲۵ اسفند در سراسر كشور خبر داد و گفت:تشكل‌ها اجازه دخالت در قیمت نانواهای آزادپز را ندارند.

به گزارش نما ، مجتبی خسروتاج امروز در نشست خبری وزیر صنعت معدن و تجارت که به مناسبت دهه فجر برگزار شده بود، در رابطه با سیاست این وزارتخانه برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، اظهار داشت: قرار است از 5 تا 25 اسفندماه در یک دوره 10 روزه در شهرستان های کشور نمایشگاه‌های بهاره برگزار شود.

وی با بیان این که یکی از نقدهای مطرح شده به نمایشگاه بهاره فضای نامناسب آنها بوده است، افزود: در این رابطه نیز تدابیر لازم صورت گرفته است به نحوی که فضاهای مناسبی متناسب با نمایشگاه‌های بهاره در اقصی نقاط کشور ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: در کنار نمایشگاه‌های بهاره اتحادیه‌های صنفی نیز می‌توانند با فروش فوق‌العاده به عرضه محصولات بپردازند.

خسروتاج با اشاره به اینکه در تهران هم‌اکنون اتاق اصناف در حال مذاکره برای ایجاد نمایشگاه بهاره در مصلی است، تصریح کرد: در کنار مصلی دو نقطه دیگر نیز در تهران نمایشگاه بهاره ایجاد می‌شود.

وی در ادامه در رابطه با قیمت نان که این روزها با نظرات مختلفی روبرو شده است نیز اظهار داشت: بنده از همان روز نخست که مصوبه جدید دولت را مبنی بر قیمت نان اعلام کرده بودم توضیحات لازم را در تلویزیون مطرح کردم اما از آن روز تا کنون موضوعات مختلفی در رابطه با قیمت نان مطرح شده است.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: در مصوبه جدید دولت افزایش 30 درصدی قیمت نان با درنظر گرفتن دو نکته نخست هزینه‌های مرتبط با نانوایی‌ها و مجوز افزایش 10 درصدی قیمت آرد صادر شده است.

خسروتاج با اشاره به اینکه در بخش دیگری از این مصوبه براساس درخواست نانوایی‌ها 20 درصد نانوایی‌ها می‌توانند آزادپز شوند، گفت: کسی از اجرای این مصوبه از اول بهمن ماه صحبتی نکرده است بلکه از همان روزهای نخست که مصوبه هیئت دولت به تصویب رسیده بود این مصوبه اجرایی شده بود.

وی با تأکید براینکه تشکل‌ها در قیمت نانوایی‌های آزاد پز حق دخالت ندارند، گفت: دولت و اتحادیه‌ها به هیچ عنوان حق قیمت‌گذاری به نانوایی‌های آزادپز ندارند بلکه باید قیمت آنها با توجه به هزینه کرد نانوایی‌ها به اضافه سودهای مجاز به صورت رقابتی تعیین شود.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: نانوایی‌های آزادپز طبق ضوابط نظارت‌های لازم را انجام خواهند داد البته مناطق آزادپز در استان‌ها و حتی در تهران مختلف بوده و با توجه به شرایط آن مناطق قیمت‌گذاری خواهد شد.

خسروتاج در ادامه تأکید کرد: قیمت نان‌های آزادپز در شرایط رقابتی تعیین می‌شود و نانواها باید با درنظر‌گرفتن سود خرده‌فروشی اقدام به قیمت‌گذاری نمایند.

۱۳۹۳/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...