نسخه چاپی

آمار پنتاگون از مناطق آزاده شده عراق

بعد از حملات هوایی ائتلاف آمریكایی علیه داعش، تا كنون تنها یك درصد از نواحی تحت تسلط داعش آزاد شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حملات هوایی ائتلاف آمریکایی ضدداعش که از تابستان گذشته تا کنون صدها حمله علیه مواضع داعش در عراق و سوریه ترتیب دادند تا کنون موفق به عقب راندن این تروریست‌ها نبودند.

روزنامه انگلیسی تلگراف به نقل از پنتاگون دیروز(جمعه) نوشت، بعد از 5 ماه حمله هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش، تروریست‌های داعش تنها بخش بسیار کوچکی از نواحی تحت تسلط خود را در عراق از دست دادند.

تلگراف ادامه داد، نیروهای کرد و ارتش عراق توانستند نواحی معادل 270 مایل مربع از سرزمین‌های تحت تسلط داعش در شمال این کشور را تا کنون پس بگیرند اما داعشی‌ها هم‌چنان 30 هزار مایل مربع تحت سلطه دارند. این مقدار نشان می‌دهد کمتر از 1 درصد نواحی تحت سلطه داعش تا کنون از آن‌ها باز پس گرفته شده است.

پنتاگون مدعی شد با وجود آن‌که حملات هوایی ائتلاف ضد داعش دستاورد چندانی نداشته اما باعث شد پیشروی‌های داعش کند شده و فرصتی برای آموزش نظامیان انگلیسی فراهم شود.

هم‌چنین «جان کربی» سخن‌گوی پنتاگون مدعی شد «شاید به نظر ما این مقدار کم باشد اما فقط 6 تا 7 ماه از زمان آغاز این حملات گذشته است».
ائتلاف آمریکایی ضد داعش که 60 عضو دارد پنج‌شنبه گذشته با حضور «فیلیپ هاموند» وزیر امور انگلیس و «جان کری» همتای آمریکایی‌اش در لندن میزبان 21 عضو این ائتلاف بودند تا راه‌های سرکوبی داعش را بررسی کنند.

تروریست‌های داعش که از سال 2012 علیه دولت و مردم سوریه دست به جنایات غیر انسانی می‌زدند همواره مورد حمایت دولت‌های غربی بودند. این تروریست‌ها از خرداد ماه سال گذشته تا کنون در عراق علیه مردم این کشور از هر نژاد و مذهبی دست به کشتار و جنایت می‌زنند.

۱۳۹۳/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...