نسخه چاپی

تماس تلفنی اوباما با پادشاه جدید عربستان

رئیس جمهور آمریكا در تماسی تلفنی با پادشاه جدید عربستان مرگ ملك عبدالله را به وی تسلیت گفت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ملک سلمان بن‌ عبدالعزیز پادشاه عربستان، مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین این کشور را به وی تسلیت گفت.

به گزارش العربیه، مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان ساعت یک بامداد جمعه (به وقت محلی) از تلویزیون رسمی این کشور اعلام شد.

مراسم تدفین ملک «عبدالله بن عبدالعزیز» روز گذشته با حضور شاهزادگان سعودی و برخی از مقامات کشورهای مختلف، در مسجد «جامع ترکی بن عبدالله» در پایتخت برگزار شد.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با کوتاه کردن سفر خود به هند، برای عرض تسلیت به مقامات عربستانی به مناسبت مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور، روز سه‌شنبه به ریاض سفر خواهد کرد و با ملک سلمان پادشاه جدید این کشور نیز دیدار خواهد داشت.

پیش از این اعلام شده بود که اوباما روز یکشنبه به هند خواهد رفت و تا روز سه‌شنبه در آنجا خواهد بود که به دنبال مرگ ملک‌ عبدالله، اوباما تصمیم گرفته است که سفر خود به هند را یک روز کوتاهتر کرده و از آنجا به ریاض برود.

دیروز اعلام شد «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا «تا چند روز آینده» برای اعلام تسلیت به مرگ ملک عبدالله، به عربستان سفر می‌کند

۱۳۹۳/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...