نسخه چاپی

راه رفتن در هوای آفتابی ویتامین D بدن را تأمین می‌كند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی تهران در مورد گزارش یكی از اعضای شورای شهر تهران در مورد آلوده بودن آب شرب تهران گفت: این گزارشها مربوط به مناطقی كه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی تهران می‌شود نیست و ما نظارت جدی بر آب شرب شهروندان داریم.

به گزارش نما، آرش رشیدیان در گفت‌وگو با فارس در مورد کمبود ویتامین D در بین شهروندان تهرانی گفت: شدت کمبود ویتامین D در تهران نیز مانند دیگر نقاط کشور است.

وی با اشاره به افزایش 6 برابری کمبود ویتامین D در کشور نسبت به گذشته افزود: بررسی علل کمبود ویتامین D نیاز به برگزاری پنل‌های تخصصی دارد و کارشناسان متعدد باید در مورد آن نظر دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: برای رفع کمبود ویتامین D برنامه‌های متعددی مانند تشویق به استفاده از لبنیات کم چرب در دستور کار است.

وی به توزیع مکمل‌ها میان اقشار آسیب پذیر مانند سالمندان اشاره کرد و گفت: این مکمل‌ها در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد.

رشیدیان همچنین به نقش نور آفتاب در شکل گیری ویتامین D در بدن انسان پرداخت و گفت: تردد عادی مردم در هنگام روز در معابر موجب ساخته شدن ویتامین D می‌شود و زمانهای عجیب و غریبی که بعضی از دوستان برای در معرض آفتاب بودن مطرح می‌کنند صحیح نیست.

وی همچنین در مورد وضعیت آهن در بدن شهروندان تهرانی و نقش جوش شیرین استفاده شده در نان در کمبود آهن گفت: اینکه جوش شیرین مانع کلی جذب آهن می‌شود درست نیست و بخشی از آهن جذب بدن انسان می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده از مکمل و غنی سازی نان را راه حل مناسبی برای رفع کمبود آهن در شهروندان دانست و افزود: وضعیت کمبود آهن در شهروندان تهرانی رو به بهبود است.

وی در مورد گزارش یکی از اعضای شورای شهر تهران در مورد آلوده بودن آب شرب تهران گفت: این گزارشها مربوط به مناطقی که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌شود نبوده و ما نظارت جدی بر آب شرب شهروندان داریم.

۱۳۹۳/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...