نسخه چاپی

عزيزي خادم خبر داد:

احتمال حذف شدن جام حذفی امسال!

عکس خبري -  احتمال حذف شدن جام حذفي امسال!

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: یكی از بحث‌هایی كه در جلسه مطرح شد، این بود كه به جهت حساسیت مسابقات تیم ملی و فشردگی رقابت‌های لیگ برتر كه قرار است با هجده تیم برگزار شود، مسابقات جام حذفی را از تقویم رقابت‌های امسال حذف كنیم.


به گزارش نما، عزيزي خادم در گفت‌وگو با ايسنا درباره بحث‌ها و نتايجي كه در جلسه صبح امروز (سه شنبه) هيات رييسه فدراسيون فوتبال حاصل شد، اظهار كرد: جلسه خوبي ميان اعضاي هيات رييسه برگزار شد و در موارد متعدد بحث و تبادل نظر صورت گرفت. يكي از مصوبات جلسه امروز 16 تيمي شدن ليگ برتر از دوره سيزدهم است. يعني فصل آينده آخرين ليگ برتر هجده تيمي ما خواهد بود. همچنين دو تيم از دسته يك هم كسر شد و تعدادشان به 26 تيم رسيد.

وي از تصميم فدراسيون براي احتمال برگزار نكردن جام حذفي امسال خبر داد و گفت: يكي از بحث‌هايي كه در جلسه مطرح شد، اين بود كه به جهت حساسيت مسابقات تيم ملي و فشردگي رقابت‌هاي ليگ برتر كه قرار است با هجده تيم برگزار شود، مسابقات جام حذفي را از تقويم رقابت‌هاي امسال حذف كنيم. البته قرار شد سازمان ليگ با بررسي قوانين AFC و الزاماتي كه براي برگزاري مسابقات داخلي در آيين‌نامه‌ها وجود دارد در اين باره نظرش را به هيات رييسه اعلام كند. اين تصميم در صورتي قطعي مي‌شود كه تبعاتي براي اعتبار فوتبال ايران نداشته باشد.

عزيزي خادم گفت: موضوع اسپانسرينگ مسابقات ليگ برتر و تيم ملي هم يكي از بحث‌هاي مهم جلسه امروز بود. بنده نسبت به قراردادي كه فدراسيون درباره حق پخش تلويزيوني و تبليغاتي محيطي به صورت سه جانبه با صدا و سيما و يك شركت خصوصي بسته انتقاد كردم و گفتم مبلغ اين قرارداد نسبت به ظرفيت‌هاي فوتبالي در ايران بسيار پايين است.

وي افزود: از مدت اين قرارداد دو سال ديگر باقي مانده است و در صحبتي كه با كفاشيان داشتم، قرار شد كميته‌ حقوقي فدراسيون بررسي‌هايي را درباره راه‌هاي قانوني فسخ اين قرارداد داشته باشد تا بتوانيم بهترين تصميم را بگيريم. البته كميته‌ بازاريابي فدراسيون هم تلاش‌هايي را در اين زمينه انجام مي‌دهد. ظرفيت فوتبال ايران فوق‌العاده‌ بالاتر از اين رقم‌هاست و بر اين مساله تاكيد شد كه بستر مناسب رسانه‌اي ايجاد شود و اسپانسرينگ ليگ برتر و تيم ملي تقريبا به صورت مزايده به بالاترين پيشنهاد اعطا شود.

عزيزي خادم با انتقاد از عملكرد تيم ملي در بازي با قطر، موضوع اين تيم را يكي ديگر از بحث‌هاي جلسه امروز خواند و به ايسنا گفت: بنده به سهم خودم معتقدم حداقل انتظار ما از تيم ملي صعود به جام جهاني است. 10 تيم در مرحله پاياني انتخابي جام جهاني در آسيا مشخص‌ هستند كه از ميان آن‌ها پنج تيم به جام جهاني صعود مي‌كنند. ما معتقديم تماشاگر حرفه‌اي كه داريم، حمايت افكار عمومي از تيم ملي هم كه وجود دارد. باشگاه‌ها هم كه به نوعي از اين تيم حمايت مي‌كنند. پول حرفه‌اي هم كه براي آوردن يك مربي بزرگ پرداخت كرده‌ايم، سعي كرديم تمامي امكانات لازم را فراهم كنيم. پس با توجه به تمامي شرايط فوق نبايد حداقل انتظار ما صعود به جام جهاني باشد؟

عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال تاكيد كرد: از دوستان خواستم كه پاسخگو بودن، احترام به افكار عمومي بوده و فضاي عمومي را تلطيف مي‌كند. ما بايد شجاعت پاسخگويي را داشته باشيم. من به سهم خودم از عملكرد تيم ملي در بازي با قطر ناراحت هستم. بايد قبول كنيم كه مردم ما فوتبال را مي‌فهمند و در فوتبال از ما جلوتر هستند. سه تساوي پي در پي برابر قطر نتيجه‌ خوبي نيست. هيات رييسه حتما از كارلوس كي‌روش پاسخ مي‌خواهد و در اين باره معتقد است برخي مصلحت انديشي‌ها به دلايل مختلف نبايد وجود داشته باشد و خطرناك است.

عزيزي خادم از دادن ماموريتي به بهروان براي تهيه برنامه‌اي به منظور اختصاص برخي منابع مالي به شكل گيري تيم‌هاي پايه خبر داد و گفت: معتقدم اگر 10 درصد از پولي كه تاكنون در فوتبال هزينه شده، صرف تيم‌هاي پايه مي‌شد و البته نظارت همه جانبه‌اي در اين رابطه صورت مي گرفت، الان وضع فوتبال ما در داشتن بازيكنان حرفه‌اي متعدد خيلي بهتر از اين بود. در آن صورت ديگر فوتبال ايران به حياط خلوت بازيكنان خارجي تبديل نمي‌شد و بازيكن 35 ساله براي ما ادا در نمي آورد.

وي ادامه داد: هيات رييسه به بهروان ماموريت داد تا برنامه‌اي را تهيه كند كه بخشي از منابع مالي باشگاه‌ها به ايجاد و فعال‌تر شدن هر چه زودتر تيم‌هاي پايه اختصاص يابد. اين برنامه در جلسه بعدي هيات رييسه مطرح مي‌شود.

وي درباره مشخص شدن رييس كميته‌ فني و توسعه فدراسيون نيز گفت: پيشنهاد‌هايي در اين باره مطرح شد تا بيشتر مورد بررسي قرار بگيرد كه هر چه زودتر رييس كميته‌ فني و توسعه هم انتخاب شود. آنچه كه بنده در اين باره تاكيد داشتم، حضور جديد سرمربي تيم ملي در كميته‌ فني و توسعه بود كه بايد همواره در مقام پاسخگويي به اين كميته‌ حاضر باشد و معتقدم فوتبال حرفه‌اي، قانون حرفه‌اي مي‌خواهد. اگر قانون حرفه‌اي داشته باشيم و نظارت بر اجراي آن هم جدي باشد و البته از برخي مصلحت نگري‌هاي نابجا پرهيز شود و توليد هم در اين فوتبال نظام‌مند باشد مي‌توانيم با سرعت مناسبي در جهت پيشرفت اين فوتبال حركت كنيم.

۱۳۹۱/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...