نسخه چاپی

شهید چمران بنیانگذار صنایع دفاع بومی

عکس خبري -شهيد چمران بنيانگذار صنايع دفاع بومي

وزارت دفاع در بیانیه‌ای تاكید كرد: شهید چمران به عنوان اولین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، ضمن ایجاد انسجام و تحول؛ ساختار كاملاً بومی و مستقلی را بنا كرد.


به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای ‌سی‌و‌یکمین سالگرد عروج ملکوتی شهید چمران را گرامی داشت.

متن این بیانیه در ذیل آمده است:

سی‌و‌یکم خردادماه یادآور عروج عاشقانه و عارفانه بزرگ‌مردی ‌است که با جمع میان علم و عرفان، ‌دانش و ایمان، به چنان درجه‌ای از بصیرت و آگاهی و ولایتمداری رسید که به یکی از سرآمدان دوران تبدیل شد و با مجاهدت‌های مثال‌زدنی خود در دوران‌های مختلف، ‌الگویی‌ برای تمامی نسل‌های این سرزمین مقدس گردید.

سخن از شهید والامقام دکتر مصطفی چمران است؛ او که پس از سال‌ها مبارزه و پایداری در مقابل رژیم ستمشاهی، هجرت پیشه ساخت و در کنار تحصیل علم و دانش‌، در صحنه رویارویی با متجاوزان و اشغالگران در لبنان و فلسطین‌ حضوری فعال و بالنده داشت. عارف و مجاهد خستگی‌ناپذیری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بکارگیری همه تجارب خویش، نقش‌های سرنوشت‌ساز را برعهده گرفت و در سنگرهای مختلف چون معاونت نخست وزیری، وزیر دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دفاع از دستاوردهای انقلاب پرداخت.

‌‌‌اطاعت ‌از ولایت فقیه و مجاهدت در سنگر‌ نمایندگی حضرت امام (ره) در شورایعالی دفاع، خستگی‌ناپذیری‌ در صحنه شکل‌دهی به جبهه مقاومت مردمی و مقابله با توطئه‌های ضد انقلاب و دشمنان نظام در سال‌های اولیه، با راه‌اندازی ستاد جنگ‌های نامنظم ‌در مواجهه با ضدانقلاب در قائله کردستان و جبهه‌های جنگ تحمیلی زمینه تثبیت انقلاب اسلامی را فراهم آورد و چه زیبا و حکیمانه‌ معمار کبیر انقلاب در پیامی پس از شهادت این سرباز مجاهد ‌فرمودند‌ "چمران عزیز با عقیده پاک خالص غیر وابسته به دستجات و گروه‌های سیاسی و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و به آن ختم کرد. او در جهاد با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در آن راه به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد؛ او با سرافرازی زیست و با سرافرازی «شهید» شد و به حق رسید."

وی در مدت کوتاه تصدی مسئولیت وزارت دفاع در سخت‌ترین و حساس‌ترین لحظات تاریخ این کشور، به عنوان اولین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، ضمن ایجاد انسجام و تحول؛ ساختار کاملاً بومی و مستقلی را بنا نهاد که با دمیدن روح استقلال و خودباوری و تلاش و مجاهدت در کالبد صنعت دفاعی کشور، برای همیشه مایه سربلندی، افتخار و اقتدار ایران اسلامی ‌شد.

متخصصان متعهد صنعت دفاعی کشور ضمن تعظیم به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و گرامیداشت سی‌و‌یکمین سالگرد عروج ملکوتی و عارفانه شهید چمران، ‌آمادگی تلاشگران بسیجی صنعت دفاعی کشور را برای تداوم راه شهدای والامقامی چون چمران، فکوری و نامجوی در جهت اعتلای نام ایران اسلامی، تحت زعامت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) اعلام می‌دارند.

۱۳۹۱/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...