نسخه چاپی

گاردین: كناره‌گیری اسد دیگر اولویت آمریكا نیست

یك روزنامه انگلیسی در گزارشی درباره مواضع اخیر آمریكایی‌ها تاكید كرد كه دیگر خلع بشار اسد از قدرت در سوریه اولویت واشنگتن نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه «گاردین» در گزارشی تحت عنوان «آمریکا موضع خود درباره تغییر رژیم سوریه را تغییر می‌دهد و برداشتن تهدید داعش اولویت اصلی می‌شود»، به بررسی تغییر مواضع اخیر مقامات آمریکایی پرداخت. در گزارش این روزنامه انگلیسی آمده است:‌«واشنگتن همچنان امیدوار است بشار اسد از قدرت خلع شود اما دیگر بر این موضوع به عنوان پیش شرط صلح در سوریه تاکید نمی‌کند».

در ادامه گزارش می‌خوانیم: «حمایت آمریکا از مذاکرات صلح سوریه به میزبانی دولت روسیه در مسکو(طی هفته جاری) به عنوان مدرک و شاهد بیشتری از این موضوع است که دولت اوباما به آرامی و بی سر و صدا درخواست طولانی مدت خود درباره کناره‌گیری بشار اسد به عنوان هر گونه راه‌حلی را کنار گذاشته است».

گاردین همچنین نوشت: «روسیه با همراهی ایران از اسد حمایت کرده است. آمریکا و مخالفان در تبعید سوریه(خارج نشین) با حمایت انگلیس،‌اتحادیه اروپا،‌ترکیه و عربستان سعودی هم بر این تاکید داشته‌اند که صلح تا زمانی که اسد در قدرت است،‌ دست یافتنی نیست».

این روزنامه با اشاره به اظهارات قبلی مقامات آمریکایی نوشت:‌«جان کری اواخر ماه اکتبر گفته بود که تا زمان باقی بودن بشار اسد در قدرت سوریه، صلحی در کار نخواهد بود اما اکنون وزیر خارجه آمریکا لحن خود را تغییر داده است. او در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل درباره سوریه اشاره‌‎ای درباره تغییر رژیم نکرد».

گاردین می‌نویسد:‌«تاکید کری بر تهدید تروریسم داعش، موضوع مهمی برای فهم تغییر رویکرد کاخ سفید است. شکست داعش به اولویت اصلی و مهم منطقه‌ای دولت اوباما تبدیل شده است البته توافق هسته‌ای در صورتی که واشنگتن و تهران در قبال سوریه بتوانند توافق کنند، شانس بیشتری خواهد داشت».

۱۳۹۳/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...