نسخه چاپی

5 میلیارد برای خسارت فسخ قرارداد كی روش!

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: اگر بخواهیم قرارداد كارلوس كی‌روش را فسخ كنیم باید حقوق و مزایا یكسال از قرارداد او را به طور كامل پرداخت كنیم.

به گزارش نما، علی کفاشیان در گفت‌وگو با رادیو جوان در مورد عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: تیم ما با برنامه فنی وارد مسابقات شد. با 3 تیم قوی هم‌گروه بودیم و توانستیم به عنوان تیم اول به مرحله بعد برویم. در مرحله حذفی که مهمترین بازی ما در این جام بود، باید بیشتر دقت می‌کردیم.

وی افزود: مهرداد پولادی نتوانست خود را حفظ کند و در یک لحظه عصبانی شد. اعضای تیم تلاش کردند و بسیار خوب جنگیدند اما در ضربات پنالتی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. در نهایت ما نتوانستیم به مرحله بعد صعود کنیم. این اتفاق چیزی از ارزش بازیکنان ما کم نمی‌کند و انگار توانسته‌اند به جمع 4 تیم بروند. تیم ما شخصیت قهرمانی را داشت و به هیچ وجه عملکرد موفق‌مان در مرحله گروهی شانسی نبوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا نداشتن کرسی در AFC باعث نشد به راحتی درخواست شکایت ایران نسبت به حضور علا عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق که تست دوپینگ او مثبت شده بود، رد شود. خاطرنشان کرد: این مسئله بی‌تاثیر نبود اما AFC هم تمایلی به کنار رفتن یک تیم از دور مسابقات نداشت. ایرادی که به یکی از مدارک ارائه شده از طرف نادو یا فیفا گرفتند باعث شده نتوانیم این مسئله را ثابت کنیم و گفتند فدراسیون عراق از موضوع دوپینگ اطلاع نداشت البته ما پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا ثابت کنیم که حق با ایران بوده است. در کل AFC دوست نداشت برنامه مسابقاتش چنین تغییری کند و یک تیم به خاطر دوپینگ بازیکنش حذف شود اما برای اثبات حق‌مان این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

کفاشیان در رابطه با اینکه فدراسیون فوتبال تا پایان سال 2018 با کارلوس کی‌روش قرارداد دارد، گفت: بله ما قرارداد 4 ساله امضا کردیم و این قرارداد تا پایان جام جهانی 2018 است و اگر بخواهیم فسخ قرارداد کنیم هزینه بالایی باید پرداخت شود.

وی در رابطه با اینکه گفته می‌شود در صورت فسخ قرارداد باید نزدیک به 5 میلیارد تومان هزینه بدهیم، اظهار داشت: بله باید یک سال حقوق و مزایای کی‌روش را به او پرداخت کنیم. کی‌روش ایران را شناخته اگر بخواهیم او را عوض کنیم یا باید مربی داخلی بیاوریم و یا اینکه با جذب یک مربی خارجی به او برای شناخت فوتبال ایران یکی دو سال فرصت داد. با توجه به اینکه از یکی دو ماه دیگر باید برای مسابقات مقدماتی جام جهانی هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم بهتر است همین قرارداد را ادامه دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه کی‌روش خیلی عصبانی می‌شود و اعتراضات او به داور برای ایران خوب نیست، تصریح کرد: اگر کنترل از راه دور کی‌روش دست‌مان بود حتما او را آرام می‌کردیم.(با خنده) خود ما هم گاهی از این مسئله دچار مشکل می‌شویم. به هر حال هر کسی در کنار حسن‌هایی که دارد در او ایراد‌هایی هم وجود دارد که باید این مسئله را کنترل کنیم.

وی در مورد اینکه آیا مهدی محمدنبی برکنار شده و علیرضا اسدی جایگزین او شده است،‌گفت: هنوز نبی به ایران نیامده و در سفر است. در این مورد تصمیمی نگرفتیم و اجازه بدهید او بازگردد و در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه تیم ملی چه زمانی به کشور بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: اعضای تیم ساعت 17 و 30 دقیقه به تهران می‌رسند و من هم برای استقبال از آنها به فرودگاه می‌روم.

۱۳۹۳/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...